„Úgy áll a dolog, hogy most már semmi nem állhat az új rekord útjába, és a 4-es metró építésének időtartama minden eddigi csúcsot felülmúl majd. Nagy öröm ez nekünk, budapestieknek, és persze megtiszteltetés is, remélem, már alakul a bizottság, amelyik intézi a projekt felvételét a rekordok könyvébe. Nem tudom, hogy minden részletében világrekord-e, amit a Demszky-féle vezérkar e téren bemutatott, de abban bizonyos vagyok, hogy ilyen rövid szakaszt, ilyen drágán, ilyen hosszú ideig soha, sehol a világon nem építettek még. (...)
Volt, van azonban egy nagyobb, súlyosabb hiányosság is, jelesen: az új metrókocsiknak rossz a fékberendezésük. Ezen ne csodálkozzunk, ugyanis a gyártók úgy gondolhatták, ezek a szerelvények vezető nélkül közlekednek majd, ezért nem lesz senki, aki észrevenné, hogy rossz a fék. Ez a »féktelenség« azzal jár, hogy 2013 előtt semmiképpen nem adhatják át az új vonalat, ám ez is túlzottan derűlátó feltételezés. Mert csak ezután jön a sínek, a burkolóanyagok, a mozgólépcsők, a reklámtáblák, a jegyellenőrök tesztje, s mindezek reményt keltenek bennünk, hogy a 4-es metró átadását egy igazán méltó és stílszerű eseményhez köthetjük majd. Ahogy annak idején Sztálin 70. születésnapján indult meg a 70-es trolibusz, úgy Demszky 70. születésnapján (2022. augusztus 4.) lehetne átadni a 4-es metrót. Nem ártana egy kicsit igyekeznünk, nehogy kicsússzunk ebből a terminusból is.”