„Ha a parlamenti választásokat vesszük alapul, nem sok reménye lehet a sikerre az ősszel. Miben bízhat egy ilyen megsemmisítő vereség tudatában?
Itt már teljesen másról, mégpedig a fővárosról és mindannyiunkról lesz szó, mintsem pártpolitikáról. A budapesti eredmények sokkal biztatóbbak az országosnál, hiszen itt például a demokraták és a mérsékelt konzervatívok legalábbis egálban vannak a túloldalon lévő konzervatívokkal és radikálisokkal szemben.
Ha a legaktuálisabb témát vesszük, már itt is több párt, de még például a Critical Mass egyik főszervezője is negatívan nyilatkozott a részben ingyenes tömegközlekedést érintő ötletéről.
Az ellenállás részben politikai eredetű, részben pedig oda vezethető vissza, hogy az elképzeléseket illetően nem rendelkeznek kellő információval. Az LMP azonban egy furcsa öszvér, mert néhány hete még a dugódíjjal kampányolt, ehhez képest azonban érthetetlen a mostani reakciójuk. Én azonban valamilyen politikai motivációt sejtek a háttérben. A díjmentes közlekedés javaslata amúgy a legkörnyezetbarátabb gondolat, mert azt a célt szolgálja, hogy a minőségi közösségi közlekedés feltételeivel megteremtsük a motivációt a gépjárművet használók számára, hogy hagyják el autóikat a városi közlekedésben. A díjmentes közlekedés amúgy nem egyfajta szociális juttatás, s nem is ingyenes - hiszen máshol megfizetjük az árát -, csupán vonzó alternatíva.”