Rend, fegyelem, iskola

2010. május 19. 21:24

Bizonyítást nyert-e valaha, hogy a képességfejlesztő, kíméletes és személyiség-központú tanítás tévút?

2010. május 19. 21:24

Szögezzük le: sem az oktatási ombudsman, sem a rendőrség statisztikái nem utalnak arra, hogy az iskolai erőszak méretei valóban mindennél előbbre való törvényhozói fellépést sürgetnének. Az a tény tehát, hogy a Fidesz–KDNP az új kormány egyik első feladatának tartja, hogy a tanárokat mint közfeladatot ellátó személyeket a büntetőjog eszközeivel fokozottabban védje, elsősorban jelzés.

Szimbolikus gesztus, amely látványos intézkedésben fogalmazza meg a liberális oktatáspolitikával való szakítást. Az oktatási terület kijelölt irányítója, Hoffmann Rózsa már írói munkásságában is világossá tette, hogy az iskolarendszer javításának kulcsa az ő szemében a rend és a fegyelem „helyreállítása”. Egy ilyen irányú változás pedig mi mással ­vehetné méltóbban kezdetét, mint azzal, ha a fenyegetőző, csapot lóbáló szülő vagy diák tettéért a korábbinál szigorúbban lakol.

Más kérdés persze, hogy a rend és a fegyelem valóban gyógyír-e. Garantálható-e, hogy helyreáll a világ rendje, ha rendőr viszi el az iskolafolyosón ágáló szülőt, vagy ha már elemiben is megbukhat a büdös kölyök, illetve ha számjegyet írnak majd a bizonyítványába értékelő mondatok helyett?

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 41 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Tündér_Lala
2010. május 20. 10:37
A liberális oktatáspolitika alapvető tévedései: 1. Miközben miközben semmiféle válogatást nem tűr a diákok között, a követelményeket a lebutább és leglustább diákokhoz szabja. Így kontraproduktív és a diákok nagyrészét akadályozza a fejlődésben. 2. A pedagógusok kezéből minden eszközt kivett, amely a fegyelem fenntartásának és a nevelésnek a lehetőségét lehetővé tenné. (Beleértve, hogy ha egy deviáns gyerek személyében fenyegeti vagy bántalmazza nem védheti meg magát, a cselekménynek semmiféle jogi következménye nincsen. Kiskorú nem büntethető, el nem tanácsolható stb.) Nem kétséges, hogy elképzeléseik nem váltak be, kárt okoztak (két generáció képzése kiesett és ők az igazi áldozatok), ezért változtatni kell. A cikkíró ostobaságait pedig vissza kell utasítani.
bz249
2010. május 20. 10:14
Felejtsuk el most egy pillanatra a leszakadokat meg ezt a reteget. Ez a kepessegfejleszto, kimeletes es szemelyiseg-kozpontu ize ugyis a tehetseg kibontakoztatasarol szol. Vagyis, hogy aki egyebkent ugyes az meg jobb lenne. Biztos bennem volt a hiba, mert amikor ezek a kepessegfejleszto, kimeletes es szemelyiseg-kozpontu oktatason atesett fiatalok bekerultek az egyetemre, akkor eppen a nagy semmire voltak kepesek a regi elvarasokhoz kepest. Cserebe viszont egy darab onallo gondolatuk es minimalis egyuttmukodesi kepesseguk sem volt (nem a letszamemeles korabban volt, ez nem annak a hatasa). Mondjuk az is igaz, hogy onallo gondolatok hijan nehez osszedolgozni, mert nincs mibol.
atila68
2010. május 20. 08:20
Kedves N. Kósa Judit! Kívánom (jaj dehogy csak játssz a gondolattal), hogy a te gyermeklányodat szopassa le két túlkoros 16 éves kancigány (igen leírom) a fiúvécében. Játssz a gondolattal, lötybölgesd, van ott bent hely bőven, és gondolkozz mielőtt legközelebb leülsz a laptopod elé eszet osztani.
Hús-Hagyó Miklós
2010. május 20. 08:17
"Más kérdés persze, hogy a rend és a fegyelem valóban gyógyír-e. Garantálható-e, hogy helyreáll a világ rendje, ha rendőr viszi el az iskolafolyosón ágáló szülőt, vagy ha már elemiben is megbukhat a büdös kölyök, illetve ha számjegyet írnak majd a bizonyítványába értékelő mondatok helyett?" Nem tudom. Én azt mondom, ez is megér egy próbát. Ha
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!