Húsz évvel Kádár után nyilvánvaló, hogy a szélhámoskodás mély gyökereket eresztett a magyar valóság talajába.
2010. február 17. 07:23
p
0
0
4
Mentés
„Egy darabig úgy gondolhattuk, hogy ez a sokkoló erősségű szélhámoskodási hajlam a Kádár-korszak öröksége, ott szokott rá mindenki arra, hogy féllegálisan, illegálisan üzleteljen, vállalkozzon, mutyizzon, de húsz évvel Kádár után már nyilvánvaló, hogy mély gyökereket eresztett ez a gaz a magyar valóság talajába.
Sőt azt látjuk, hogy a nyugati munkaerkölcs, vállalkozási kultúra terjesztőiként tisztelt multinacionális cégek is gyorsan alkalmazkodtak az itteni viszonyokhoz, és nemcsak az állammal, illetve a nagyban kötött üzleteikben alkalmazzák a helyi módszereket, de az egyszerű ügyfelet is időről időre megpróbálják átverni.
Persze, sokan foglalkoztak már ezzel a jelenséggel is: Günther az alsó-szászországi műbútorasztalos otthon a világ legszerényebb, legtörvénytisztelőbb polgára, lakott területen nem hajt ötvennél gyorsabban, a zebránál akkor is megáll, ha ötméteres körzetben nincs gyalogos, esténként egy sörnél többet véletlenül sem inna meg a kocsmában, és már akkor is gyalog megy haza, kocsiba ülni eszébe sem jutna, de amikor kéthetes balatoni nyaralásra érkezik, Hegyeshalomnál már bedob egy felest, és száznyolcvannal csapatja az autópályán, Alsóörsön pedig már szénrészegen, nyolcvannal ugrasztja szét a járókelőket a zebrán. Tehát percek alatt igazi keleteurópai taplóvá válik.
Na, hát nagyjából ilyenek lettek a mi multijaink is, az elmúlt két hónapban három is megpróbált egészen döbbenetesen pofátlan módon lehúzni, a képembe hazudtak többször is, csak azért, hogy néhány ezressel többet fizessek nekik. Bank, telefontársaság és biztosító, egymás után.”
A volt EP-képviselő szerint az elmúlt mintegy száz évben a külső erők megtalálták azokat az ágenseket, akik belül tudtak zavart kelteni vagy idegen érdekeket megjeleníteni.
Kutatások szerint az emberi tényező okozza az adatlopások közel háromnegyedét, amely nemcsak magánszemélyeket, de egész vállalatokat is érinthet. Emiatt kiemelt fontosságú a dolgozók képzése az online megtévesztésekről.
A multik a világon mindenütt arról nevezetesek, hogy a helyi viszonyokhoz alkalmazkodnak. Nem csak Magyarországon.
Indiában, Mexikóban, Kínában stb. is olyan dolgokat csinálnak, amiket otthon soha nem tennének. (Lásd a Bhopal - Union Carbide történetet, hogy mást ne is említsek).
De sokszor még otthon is.
Vagy említsem azt, hogy a K-Mart otthon - igen, az USA-ban! - illegális mexikói munkásokkal takaríttatta a boltok környékét??
Mindenhol annyira pofátlanok, amennyire hagyják őket. Mert első a profit, utána jön bármi más.
A multik itteni virtigli magyar gyerekeket alkalmaznak és előírják a profitot. Azok pedig úgy hozzák ahogy tudják. Azzal együtt igaza van, mert a külföldi is hamar beletalál a vadkeletbe.