Halva született kampányreform

2009. december 11. 15:14

Olcsó kampány nincs. Vagy ha papíron van is, a gyakorlatban híg a leve és a pártfinanszírozási feketegazdaság büdös leheletét árasztja.

2009. december 11. 15:14
„Orbán Viktor, aki kormányon még pontosan tudta (és vallotta), hogy a legális kampánypénz-limit emelésére van szükség, pár évvel később olyan demagóg szöveget nyom, hogy: "Mindenki torkig van azzal, hogy a politika túl sokba kerül, sokan felesleges pénzkidobásnak tekintik, időnként okkal, a reklámok pedig idegesítőek, és ráadásul legutóbb még csapdát is állítottak velük". Ezért szerinte "a reklámokat ki kell tiltani a politikai életből. Azért van itt a lélektani pillanat, mert 2006-ban megtanulták az emberek, hogy a reklám nem a tájékoztatást szolgálja, hanem manipulációs eszköz, és valójában csőbe húzzák vele a szavazókat. Ezért javaslom, hogy a tévé-, rádió-, óriásplakát-reklámokat a jövőben tiltsuk ki a politikai kampányokból." 

Hogy ez nettó baromság, annak részletezésére nem pazarolnék tárterületet, mivel két éve tételesen levezettem már. De annyiban muszáj újra felvenni a szálat, hogy ez a populista érv ismét előkerült. Mégpedig a fent taglalt - elbukott - indítvány Fidesz általi megtorpedózásában. Jelesül, hogy a párt nézőpontja szerint: "nem az a helyes út, ha ötszörösére növeljük az elkölthető pénzek nagyságát, hanem ha nemzetközi példák alapján inkább mérsékeljük a kiadásokat. Rövidítsük le, és tegyük olcsóbbá a kampányt - erre irányult az a törvényjavaslat, amit benyújtottunk az Országgyűlésnek". Ez hazugság. Vagy döbbenetes populista rövidlátás. Mindenképp az, bármelyik párt mondja is épp. 

Olcsó kampány nincs. Vagy ha papíron van is, a gyakorlatban híg a leve és a pártfinanszírozási feketegazdaság büdös leheletét árasztja. Mindenki tudja: egy heteken át tartó, országos lefedettségű, profi pártkampány piaci ára a hivatalosan engedélyezett összeg többszöröse (de talán sokszorosa is). Tévékorban élünk, amikor öregedő lakosságunk nagyobbik része nyomtatott sajtóterméket már nem, online hír- és véleményterméket még nem fogyaszt. Ilyen felállásban a politikai tévéreklám betiltását köztudatba dobni valóságidegen demagógia.”
 

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
denever
2009. december 12. 09:43
én már kb 6 éve ezen háborgok, hogy miért kell tv/rádió/óriásplakát. ha valaki Feri szemüvegkerete vagy Viktor öltönye, esetleg Ibolya domborulatai alapján hozza meg a döntését, annak a szavazatára nincs szükség. más input viszont nem jön le erről a médiumról.
zoli29
2009. december 11. 18:10
Oblomov: A Fidesz már sokszor elmondta, hogy a kampányidőszak lerövidítésével és a kertévés fizetett hirdetések betiltásával tennék olcsóbbá a kampányt. http://fidesz.hu/index.php?Cikk=140697
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!