Új bringaút az Andrássyn

2012. július 09. 12:28

Látható, hogy a bringás kikényszerül az autók közé, ami nem tragédia, csak ne nevezzük ezt a megoldást szupernek.

2012. július 09. 12:28
Nyíri András

Volt anno – most már mondhatom – egy többek által elb…-nak nevezett megoldás az Andrássy úton, ami úgy nézett ki, hogy: járda–bringa út–parkoló autó–úttest. Voltak vele gondok. Ha a bringás és a kiszálló utas egyaránt figyelmetlen volt, akkor súlyos sérülést szenvedhetett a kerékpáros. Ha a gyalogos figyelmetlen volt és úgy lépett le a járdáról, hogy jobbra nézett és nem balra, akkor elüthették – megjegyzem, ez autóval is megtörténhetett, súlyosabb sérülésekkel. Állítólag gond volt még a jobbra kanyarodó autók számára is, hogy hátranézés hiányában könnyen elüthette a gyanútlan bringást. Az autóajtó nyitása nem feltétlen okozhatott gondot, mert akárhányszor mentem ezen az úton és nyitottak ajtót, nem kerültem veszélybe, mert kellő távolságot tartottam a nyíló ajtótól. Ugyanígy, ha valaki figyelmesen kerekezik, láthatja a lelépő gyalogost. Nem láthatatlan emberekről van szó. A jobbra kanyarodás pedig nemcsak az Andrássy úton gebaszos.

A fentiekből látható, hogy nekem semmi különösebb gondom nem volt ezzel a változattal.

Nos, nézzük az új megoldást.

Most a következőképpen néz ki: járda–parkoló autó–bringaút–úttest. Pozitívumnak mondják, hogy ez beleillik a közlekedés ma elfogadott normális rendjébe. Lássuk csak! Valóban, párhuzamosan egymás mellett futnak a sávok, az autós látja a bringást, ha kanyarodni akar, illetve a sávon keresztül sorol át a kanyarodó sávba. És akkor itt elkezdődnek a gondok. (Nem mondom, a fegyelmezetlenség persze nagy úr!) Ha kettőnél több autó akar kanyarodni, de várakoznia kell, óhatatlanul megáll a bringasávon. A bringás kénytelen kikerülni. De menjünk csak tovább. Nem feltétlen parkolnak be az autók (buszok) a parkolóhelyre.

Látható, hogy a bringás kikényszerül az autók közé, ami nem tragédia, csak ne nevezzük ezt a megoldást szupernek.

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Necoure Yamakee
2012. augusztus 07. 14:01
Roppant szórakoztató, amikor a galamusos rettegők szakkérdések között szakértenek. Lehet elég lett volna csak annyit írni munkásőr közönségünknek, hogy az új szabályozás náci, irredenta, antiszemita és kész is.
8ball
2012. július 17. 18:08
zavaros írás, annyi derül ki, hogy írója szerint "nem szuper" az új sáv. az meg, hogy nem verte ki a fogát egyetlen rányitott ajtó sem, a vakszerencsének köszönhető.
OmegaMale
2012. július 11. 22:13
"Látható, hogy a bringás kikényszerül az autók közé, ami nem tragédia, csak ne nevezzük ezt a megoldást szupernek." Nah, még egy Kiválasztott... A világ tőlünk nyugatabbra lévő részein belvárosban nincsenek bicikliutak. Ott a bicajosok az autók között mennek. Pedig ott is ki kell kerülni őket, lassítják a forgalmat és kacsáznak az út szélén (bár az is igaz, hogy a magyarokkal ellentétben megállnak a piros lámpáknál). És mégsem dől össze a világ, sehol egy kilapított biciklis, se jármű menetoszlopok, amiket valaki kerékpáros vezet fel. Ja és nem építenek identitást a bicóra, nem emelgetik a fejük fölé a vasakat, hogy Ők itt most majd tényezők lesznek. Valamiért más országokban az autós nem autós, a biciklis nem biciklis, csupán emberek akik autóval v. kerékpárral járnak. Nem vinnyognak, hogy nem olyan lett a kerékpárút, ahogy Ők almukban elképzelték. Nem bíznak a magyar bringások a magyar sofórökben? Gyalog én se bízok a bringásokban.
bembo
2012. július 10. 11:09
Jó lett volna látni a statisztikát? Egy szám az nem statisztika, az egy adat. A statisztika sok adatból készül, nem egyből. Ha a szerző lenne annyira írástudó, vagy éppen érdeklődő a téma iránt, hogy keres az interneten vagy könyvtárban tényleges statisztikát, akkor talán rájönne, hogy épp ezek cáfolják meg homályos megérzéseken alapuló aggodalmait.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!