Eltűnhet a hazai kereskedelmi rádiózás piacáról az eddigi két piacvezető: az amerikai tulajdonosi hátterű Sláger Rádió, és a jobbára német tőkebefektetők kezében lévő Danubius. A radikális változás lehetőségét mind piaci, mind médiahatósági források lehetségesnek tartják. A változásra az ad jogi lehetőséget, hogy november végén lejár a Sláger és a Danubius Rádió frekvenciahasználati engedélye. A Magyar Rádió által használton kívül öszszesen e két országos földi sugárzású frekvencia létezik.
A hullámhosszakra kiírt pályázaton kevéssé ismert, illetve új pályázók is indultak. A hírek szerint a jobboldal még a választások előtt szeretne létrehozni egy országosan fogható, hozzá közel álló kereskedelmi rádiócsatornát. Ennek a törekvésnek tudható be, hogy a jobboldalhoz köthető Lánchíd Rádió tulajdonosi köre nemrég bejegyeztette az Advenio Műsorszolgáltató Zrt.-t, amely versenybe száll a Danubius frekvenciájáért.
A Népszabadság szerint az MSZP és a Fidesz megállapodott, így mindkét oldal holdudvara hozzájutna egy-egy országos kereskedelmi csatornához. A jobboldal pártfogoltja a Lánchíd Rádió, akik megadnák az induláskor kért legmagasabb összeget, 700 millió forintot, a második évtől pedig a kötelező 200 millión túl az üzleti bevétel ötven százalékát. A hírek szerint RadioCafé-t működtető Est Média Group is indul a pályázaton, ők is vállalnák ugyanazokat az anyagi feltételeket, amelyeket a Lánchíd.
Mi lesz a Slágerrel? (NOL)