Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Alternatíva vonaton

2019. július 10. 19:32

Nem én vagyok az egyedüli, aki már alig várja, hogy megépítsék a Budapest-Belgrád gyorsvasutat, nem törődve a beruházás nagyságával, kifizetődésével, igazoltságával, a menetjegy várható árával.

2019. július 10. 19:32
Friedrich Anna
Vajdaság Ma

„Ilyenkor, ilyen helyzetekben nem én vagyok az egyedüli, aki már alig várja, hogy megépítsék a Budapest-Belgrád gyorsvasutat, nem törődve a beruházás nagyságával, kifizetődésével, igazoltságával, a menetjegy várható árával stb. Most, hogy a szerb szakasz megkezdett építése miatt átszállással napi egy vonat közlekedik csak a két főváros között, igazán mesébe illik az az előrevetített kép, hogy a gyorsvasúton rövid idő alatt jutnak el az emberek a két fővárosba, vagy például Szabadkáról Újvidékre. Utóbbi az ígéretek szerint 2022-ben már lehetséges is lesz, ugyanis a szerb szakasz befejezése három év múlva várható, a magyar rész azonban sokkal később, valamikor 2023 és 2025 között lesz kész. És addig?

(...)

Persze, ez a beruházás is inkább az áruszállítás miatt lehet fontos, különösen, hogy a Budapest-Belgrád vonal építésekor egyes szakaszokon időnként szünetel a forgalom (mint most is Újvidék és Belgrád között) és kell az alternatív útvonal. De jó lesz nekünk a közúti határátkelőktől menekülő földi halandóknak is, hogy túl legyünk a másfél órás várakozásokon és 9 órás utazásokon, hiszen remélhetőleg a határ- és vámellenőrzést végre már meg tudják majd oldani a vonaton is, ha már az EU-belépőre Szerbiának 2025-ig kell várnia, a schengeni övezetbe való befogadásra pedig ki tudja meddig.”

Mandiner éves előfizetés féléves áron!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Box Hill
2019. július 11. 10:44
A títóista kommunisták köszönték szépen és nem fejlesztették a Monarchia által épített vasútvonalat. Bp. - Újvidék 6 óra időtartam.
Gombóc XVI. Artúr
2019. július 11. 10:26
"...nem törődve a beruházás nagyságával, kifizetődésével, igazoltságával, a menetjegy várható árával stb..." A más farkával könnyű a csalánt verni és a magyar adófizetőket pedig akik a számlát állják, nagyon is érdeklik ezek a "dolgok".
Pelso j.
2019. július 11. 08:23
Nemcsak maga várja hölgyem, akik a projektet kiszámlázzák, azok még jobban. A magyar adófizetők meg alig várják, hogy fizessék vissza a beruházás hitelét a kínaiaknak.
ráadás-éve
2019. július 11. 01:17
Mindig is elképedtem, hogy 120-140 évvel ezelőtt telegráf rendszerrel megtudták oldani a vasútforgalmat (igen megvan még a vasút mellett a telegráf vonal, azon keresztül csengetnek ha jön a vonat), meg tüzelni a gőzös kazánjába, de ma az informatika korában egyszerűen nem megy. Még ha 35 éves számítógép is adja ki a jegyeket... Lezüllött a morál. Ja és hogyan "zakatol" a vonat a 140 éves nem karbantartott sineken? Így: https://www.youtube.com/watch?v=RtGQLkiAeIw
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!