Így szalámizza le az ellenzéket Magyar Péter új pártja
Friss felmérés látott napvilágot, amely nem sok jót ígér a baloldali pártoknak.
A Médianéző legújabb kutatásából az is megtudható, hogy az ellenzék a legtöbb pénzt a jelöltek, és nem maga a szervezet népszerűsításére fordította – olvasható a Magyar Nemzet szerdai számában.
Bár többet – hatvanmillió forintot – költöttek az ellenzéki pártok a vezető politikusaik Facebook-oldalait reklámozó hirdetésekre az európai parlamenti választás kampánya során, mint a Fidesz által erre a célra szánt 58 millió forint, mégis a nagyobbik kormánypárt bizonyult hatékonyabbnak – derül ki a Médianéző Központ tegnapi közleményéből, amit a Magyar Nemzet szemlézett. Mint írják szerdai cikkükben, a Fidesz hivatalos oldalának látogatottsága és népszerűsége – az összes interakció, köztük a kedvelések, a megosztások, valamint a kommentek több mint felét magáénak tudva – végig vezette és messze megelőzte az ellenzéki pártokét.
A térfél másik oldalán a Demokratikus Koalíció dominanciája volt megfigyelhető a Médianéző szerint: Gyurcsány Ferenc pártja váltotta ki arányaiban a legtöbb – nagyjából 15 százaléknyi – reakciót. Összességében valamennyi vizsgált párt növelni tudta követői számát a közösségi médiában, kivéve a Jobbikot és az MSZP-t, ezektől több követő fordult el a kampány során, mint amennyi csatlakozott.
Másképp költöttek a pártok: míg a Fidesz nem fordított külön forrást egyes képviselők – beleértve a pártelnök – hirdetéseire, addig valamennyi ellenzéki párt – a fenti összegen felül – nagyjából húszmillió forintot költött saját politikusainak népszerűsítésére. A Médianéző szerint a leggálánsabb a DK volt Dobrev Klára feleségének hirdetésével, hiszen a vizsgált időszakban közel öt és fél millió forintot költöttek a listavezető bejegyzéseinek népszerűsítésére – többet, mint a párt saját oldalára –, de Gyurcsány saját oldalát is majdnem kétmillió forinttal támogatták meg.
A Momentum számára a kampányhajrában Cseh Katalin listavezető reklámozása ért meg valamivel több mint 2,3 millió forintot, míg a Jobbiknál az utolsó harminc napban Jakab Péter érdemelt ki közel 1,7 milliós hirdetési forrást, de az EP-listájuk vezetője, Gyöngyösi Márton is közel ennyit ért meg a pártnak. Még az LMP is valamivel egymillió forint felett áldozott listavezetőjük, Vágó Gábor Facebook-oldalára, a Párbeszéd pedig Jávor Benedekre és Szabó Tímeára költötte a legtöbbet – 700, illetve 650 ezer forintot.
A szocialisták azonban itt is az utolsó helyekre értek be: egyáltalán nem voltak nagyvonalúak a statisztikák szerint egyéni politikusaikkal, hiszen Tóth Bertalan bejegyzéseire mindössze 392 ezer forintnyi forrást áldoztak.