Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Eltüntetné Izraelt a Merkelnek síró palesztin kislány

2015. július 28. 22:39

Meginterjúvolták az Angela Merkel kemény szavai miatt magát elsíró, s ezzel világhírűvé vált palesztin kislányt: szerinte eljön az idő, amikor nem lesz Izrael.

2015. július 28. 22:39

Interjút készített a német Die Welt azzal a családjával Németországban élő, kitoloncolástól félő palesztin kislánnyal, Reem Sahwillel, aki nemrég egy Angela Merkellel folytatott tévés beszélgetésen sírta el magát, miután a német kancellár azt mondta neki: „Megértem a helyzetedet. A politika kemény. De te is tudod, hogy ezrek várnak arra, hogy továbbálljanak Európa felé a libanoni palesztin menekülttáborokból. Ha hirtelen azt mondanánk, hogy mindannyian jöhettek, akár Afrikából is, azt egyszerűen nem bírnánk el”.

A családjával Rostockban élő Reemet felkereste a Die Welt, hogy interjút adjon a lapnak. Kiderült, a palesztin családnak Rostock városa jelenleg féléves időszakokra ad tartózkodási engedélyt, így nem tudnak tartósan, hosszú távra berendezkedni. 

Reem az újság kérdésére elmondta: nem Németországot, hanem Palesztinát tartja az otthonának, és reméli, hogy egyszer ott élhet majd. Szobájában ott lóg egy történelmi Palesztina térkép, s ennek kapcsán az újságíró megjegyezte: ott van Izrael. Erre Reeem azt válaszolta: „Igen, még, de az a reményem, hogy egyszer majd nem lesz többé ott, csak Palesztina. S hogy miként képzeli ezt el? „Az országot nem hívják majd többé Izraelnek, hanem Palesztinának”. A meglepett újságírónak Reem úgy folytatta: „Van véleményszabadság, itt szabad ezt mondanom, és kész vagyok arra, hogy erről vitatkozzak”. Végül hozzátette: „A szülők azt mondják, Izrael elűzött minket Palesztinából. Ez igaz, nem?”

 

Mandiner éves előfizetés féléves áron!

Összesen 405 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bolond Istók
2015. július 30. 14:55
A kislány egy próféta. --- A zsidók vallásáról azt lehetett volna hinni, hogy lényege Ábrahám ősapasága, a körülmetélés, az áldozatok, a szertartások, a frigyláda, a templom, Jeruzsálem, egyszóval Mózes törvénye és szövetsége. De szerintem: Sem az egyik, sem a másik nem volt, hanem kizárólag Isten szeretet, Isten minden egyebet kárhoztatott. Isten egyáltalán nem fogadta el Ábrahámtól való leszármazást. Valahányszor megbántják őt, Isten ugyanúgy megbünteti a zsidókat, mint a többi népet. Mózes V., VIII., 15.: "Ha pedig teljesen megfelejtkezel az Úrról, a te Istenedről, és idegen istenek után jársz,... bizonyságot tészel e mai napon ti ellenetek, hogy végképen elvesztek. Mint azok a nemzetek, a kiket az Úr elveszt előletek..." Az idegen nemzeteket, ha szeretik őt, Isten éppúgy magához engedi, mint a zsidókat. Ésaiás LVI., 3.: "És ne mondja ezt az idegen...: Bizony elszakaszt az Úr engem az ő népétől!" "És az idegeneket a kik az Úrhoz adák magukat, hogy néki szolgáljanak és hogy szeressék az Úr nevét... szent hegyemre viszem föl ezeket... egészen égő és véres áldozataik kedvesek lesznek oltáromon; mert házam imádság házának hivatik minden népek számára!" (6-7) Az igazi zsidók méltó voltukat nem Ábrahámtól, hanem kizárólag Istentől eredeztették. És. LXIII., 16.: "Hiszen Te vagy Atyánk, hiszen Ábrahám nem tud minket, és Izráel nem ismer minket, Te, Uram, vagy a mi atyánk, megváltónk..." Mózes maga mondta nekik, hogy Isten nem válogatja a személyeket, V., X,., 17.: "Mert az Úr... nem személyválogató, sem ajándékot el nem fogad." A szombat csupán jelkép volt, Mózes II.: XXXI., 13.: az Egyiptomból való kijövetel emlékezetére: Mózes V.: V., 15. Tehát immár nincs rá szükség, mivel el kell felejteni Egyiptomot. A körülmetélés csupán jelkép volt, Mózes I.: XVII., 11. Innen van az, hogy amikor a pusztában voltak, nem metélkedtek körül, ugyanis nem lehetett őket összetéveszteni a többi néppel; és az is, hogy Jézus Krisztus eljövetele óta ugyancsak szükségtelen. A törvény a szív körülmetéltetését parancsolta meg. Mózes V.; X., 16.; Jerem. IV., 4.: "Metéljétek magatokat körül az Úrnak, és távolítsátok el szívetek előbőreit"; Mózes V.; X., 7.: "...és ne legyetek ezután keménynyakúak; mert az Úr, a ti Istenetek... nagy és hatalmas Isten, a ki nem személyválogató..." Isten megmondotta, hogy egy napon megcselekedi ezt. Mózes V., XXX., 6.: "És körülmetéli az Úr, a te Istened a te szívedet és a te magodnak szívét, hogy szeressed az Urat, a te Istenedet teljes szívedből..." A körül nem metélt szívűek megítéltetnek. Jer IX., 26.: "Isten meg fogja fenyíteni a körülmetéletlen népeket, és Izrael egész népét is, mert "körülmetéletlen szívű". A külsőség nem használ a lélek nélkül: Jóel II., 13.: Scindite corda vestra: És szíveteket szaggassátok meg, (ne ruháitokat) stb. Ésaiás LVIII., 3., 4. stb. Isten szeretetét parancsolja elejétől végig a Törvény Summája, Mózes V., XXX., 19.: "Bizonyságul hívom ellenetek ma a mennyet és a földet, hogy az életet és a halált adtam előtökbe, az áldást és az átkot: válaszd ezért az életet... (20.:) hogy szeressed az Urat, a te Istenedet és hogy hallgass az ő szavára... mert ő a te életed." E szeretet hiánya miatt a zsidók elvettetnek bűneik miatt, s a pogányok választatnak helyettük. Hóséás I., 10.; Mózes I.: XXXII., 20-21.: "Elrejtem orczámat előlök, hadd látom, mi lesz végök? Mert elzüllött nemzetség ez, fiak, akikben nincs hűség! Azzal ingereltek ők, a mi nem isteni; ...én pedig azzal ingerlem őket, a mi nem népem: bolond nemzettel bosszantom őket." Ésiás LXV., 1. A földi javak hiábavalók, az igazi jó az Istennel való egyesülés: Zsolt. CXLIII., 15. Ünnepeik nincsenek Istennek kedvére. Ámós V., 21. Áldozataik nem tetszenek Istennek. Ésaiás LXVI., 1-5.; I., 11. Jerem. VI., 20. Dávid, Miserere (LI. zsolt.) - Hasonlóképpen a jóké sem, Exspectavi: Várakoztam. Zsolt. I. 8., 9., 10., 11., 12., 13., és 14. Csak nyakasságuk miatt rendelte őket. Mikeás VI., kivált I. (Királyok) XV., 22.; Hóséás VI., 6. A pogányok áldozatait elfogadja Isten, és nem telik kedve a zsidók áldozataiban. Malakiás I., 11. Isten új szövetséges köt a Messiás által, s a régit elveti. Jerem. XXXI.? 31. Mandata non bona: Nem jó meghagyás. Ezékiel. A régi dolgok feledésbe merülnek. Ésiás XLIII., 18-19.; LXV., 17-18. Az Úr szövetségének ládájára senki sem fog emlékezni többé. Jerem. III., 15-16. A templom is elvettetik. Jerem. VII., 12., 13., 14. Az áldozatok elvettetnek, és más tiszta áldozatok rendeltetnek. Malakiás I., 11. Az áldozó papság Áron szerinti rendje elvettetik, és új állíttatik helyébe Melkizedek rendje szerint a Messiás által. Zsolt. Dixit Dominus: Szól az Úr. Ez a papság örökkévaló lesz. Ibid: Ugyanott. Jeruzsálem elvettetik, és Róma elfogadtatik. Zsolt. Dixit Dominus. A zsidók neve elvettetik, és új név adatik. Ésaiás LXV., 15. Ez az új név jobb lesz, mint a zsidóké, és örök lesz. Ésaiás LXI., 5. A zsidók próféták (Ámós), királyok, fejedelmek, áldozat, szoborkép nélkül fognak maradni. A zsidók mindazonáltal mindenkor fennmaradnak mint nép. Jerem. XXXI., 36. -Blaise Pascal-
lajkakutyus
2015. július 29. 23:00
Biztos szívesen eltüntetné, de nem ezt mondta. Minden oka megvan rá egyébként.
kaffogó hebrencs
2015. július 29. 22:41
A történelmi Palesztía az micsoda? Bejelölték a térképen a két legmesszebb élő kecsbaszó ősük lakhelyét és kinevezék a közötte lévő területet "történelmi" Palesztínának?
Pinter68
2015. július 29. 16:05
No, lám-lám! A visszatoloncolást érdemlő kis bevándorló hirtelen milyen népszerű lett a derék jobber kommenetelők körében. Az ellenségem ellensége a barátom alapon. Akkor is, ha nem rég még ő is az ellenségem volt. Lol
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!