A Kína-Magyarország kereskedelem szintet lépett: expressz vonatokkal szállítják a magyar árut Kínába

2021. szeptember 16. 13:47

Megkezdődött a magyar ipari termékek vasúti expressz fuvarozása Budapestről Záhonyon keresztül Kínába, három sikeresen továbbított  tesztvonatot követően a Rail Cargo Operator a Rail Cargo Hungariával együttműködésben rendszeresíti a kiemelt árufuvarozási szolgáltatást, a járat 15-20 nap alatt éri el úticélját, Hszian ipari körzetet – közölte a Rail Cargo Hungaria csütörtökön az MTI-vel.

2021. szeptember 16. 13:47
null
Rádi Balázs

A rakományok főleg Magyarországon gyártott elektrotechnikai berendezésekből, gép- és autó alkatrészekből, háztartási és informatikai berendezésekből – beleértve a gyártási alapanyagokat is –, valamint sporteszközökből és vágószerszámokból állnak.

A közleményben felidézik, hogy a Rail Cargo Group 2020 augusztusa óta hetente közlekedtet importvonatokat Kínából az ukrán-magyar határátkelőn, Záhonyon keresztül Magyarországra. Az 50 darab 40-lábas konténert továbbító irányvonatok a déli Selyemúton Kazahsztánt, Oroszországot, Ukrajnát átszelve érkeznek Budapestre, a Rail Cargo Terminal – BILK-re.

A 2019-ben fuvarozott évi 330 TEU-hoz (egység konténer) képest a Záhonyon keresztül szállított árumennyiség 2021-re meghúszszorozódott,

a vonatok ez év augusztusáig több mint 7000 TEU-t fuvaroztak. A pozitív tendenciát folytatva a Rail Cargo Group 2021 végéig a 10 000 TEU-s mérföldkő átlépését tervezi – közölték.

Kína és Magyarország között szoros az együttműködés

„A kínai gazdasági kapcsolatok a Keleti Nyitás programjának meghirdetésével új lendületet kaptak. Az utóbbi évek ennek megfelelően számtalan sikert hoztak Magyarországnak a kínai relációban. A két ország nemzeti bankja valutacsere-megállapodást kötött, export-import bankja hitelkeret-szerződésről és közép-európai befektetési alapról állapodott meg. Kiemelkedő jelentőségű infrastruktúra-fejlesztési projekt a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal korszerűsítése, amely többségben kínai finanszírozásból valósulhat meg. Szintén sikerként könyvelhető el, hogy 2015-től kezdődően újraindult közvetlen légi összeköttetés Peking és Budapest között, amelynek köszönhetően 2015-ben közel 40%-os növekedés volt tapasztalható a hazánkba látogató kínai turisták számában.

A politika eredményessége mérhető még a Magyarországon jelen lévő kínai befektetők számában is. Budapesten nyitotta meg a Bank of China (BoC), Kína egyik legnagyobb kereskedelmi bankja közép- és kelet-európai regionális központját, amely egyben a kontinens ötödik Renminbi-klíring központjaként funkcionál. A Wanhua Industrial Group felvásárolva a magyar BorsodChem Zrt. vegyipari vállalatot, létrehozta a világ harmadik legnagyobb izocianát-gyártóját, befektetéseivel pedig Európa legnagyobb kapacitású TDI üzemét. A Huawei infokommunikációs nagyvállalat magyarországi leányvállalatán keresztül egész Európát Huawei-termékekkel ellátó összeszerelő központot (Huawei Europe Supply Center), illetve Biatorbágyon az európai régiót kiszolgáló logisztikai központot üzemeltet (Huawei Europe Logistic Center). Székesfehérváron hozta létre európai gyártóüzemét a gumiprésgép-gyártás terén tevékenykedő Himile, emellett 2016 során került bővítésre a számítástechnikai eszközöket gyártó Lenovo, valamint a világ vezető autóipari beszállítói közé tartozó Yanfeng magyarországi gyártóüzeme. Joggal említhető továbbá a China BBCA Group Corporation által Szolnokon megalapításra kerülő citromsavgyárának és a kínai BYD Komáromban létrehozásra kerülő első európai elektromos buszgyárának projektje is”
 – olvasható Magyarország Pekingi Nagykövetségének hivatalos oldalán.

 – Magyarország Pekingi Nagykövetségének hivatalos oldalán.

A Záhonyon keresztül továbbított eurázsiai konténervonatok mellett a Malaszewicze-Breszt határátkelőn keresztül közlekedtetett járatok forgalma is fokozatosan erősödik. Tovább élénkül a konténeres árufuvarozás volumene a tengeri útvonalakon is. Az adriai kikötőket, Kopert és Rijekát a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-kel hetente több importvonatpár köti össze, hasonlóan erősen növekszik a forgalom a görög Pireusz és Budapest között is – ismerteti a Rail Cargo Hungaria.

 

(Makronóm, MTI, fotó: Jászai Csaba)

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
metálgitár
2021. október 12. 23:00
Jah, igen, ez ugyanaz a balos szakértelem, mint kerítésügyben: "minek a kerítés, hisz' nem jön ide senki". Szerencsére a kormány hosszabb távra tervez.
cony12
2021. szeptember 21. 16:15
Úgy , hogy megépítik a BUBE-t a Budapest- Belgrád vasútvonalat. A munka már elkezdődött, senki ne csodálkozzon, mert pillanatok alatt meg fog épülni, ismerve a Magyar Kormány és a Kina-i gyorsaságot. Ők nem csak dumálnak, hanem cselekednek is.
Párhuzamos különvélemény
2021. szeptember 21. 16:04
Jó sok ócó kici kínai expojtocska. Sok kicsi sokra megy. Lesz kapsz, EU! (Istenem, miért nem tud észre térni az EU???!)
Harangláb
2021. szeptember 21. 15:49
Mire gondolsz?!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!