Nagyot lendíthet a válság a magyar járműiparon, már az év végére visszaállhat a rend

2020. október 27. 15:17

A járműiparág tavaszi leállása után a negyedik negyedévben majdnem minden járműipari vállalat kapacitásának határait megközelítő szinten termel majd az országban, jelentette ki a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) elnöke.

2020. október 27. 15:17
null

Pintér István szerint,  aki egyben a győri székhelyű Rába Járműipari Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója, a koronavírus-járvány miatti tavaszi leállást követően gyorsan rendeződtek a termelési sorok, amiben annak is szerepe volt, hogy

a vállalatok idén eddig a valós igényeknél kevesebbet termeltek.

A MAGE tagvállalatai úgy látják, hogy a termelési szint a negyedik negyedévben összehasonlítható lesz a tavalyi év azonos időszakával. Tavasszal még sokkal rosszabbak voltak a kilátások – fogalmazott az elnök.

A kapacitásnövelő, robotizációs és modernizációs programok sem álltak le, hanem a járvány miatt inkább felgyorsultak,

legyenek azok önerőből magvalósuló, vagy a kormány által támogatott fejlesztések  – mondta.

Hozzátette, hogy sok vállalat került így olyan pozícióba, hogy nyertese lehet a globális változásoknak,

amit óriási lehetőségnek nevezett.

Kifejtette, hogy a globális ellátási láncban egyre inkább azok a vállalatok kapnak szerepet, amelyek a fejlesztések révén hatékonyabban, pontosabban tudnak termelni, nem pedig azok, amelyek olcsó munkaerőt foglalkoztatnak.

Magyarország ebből a szempontból jó pozícióban van,

hiszen amellett, hogy szakképzett munkaerő áll rendelkezésre, kiváló a gazdasági környezet és a földrajzi elhelyezkedés is kedvező, hiszen lényegesen közelebb fekszik a járműipari fellegvárakhoz, mint India vagy Kína.

Amennyiben a magyar vállalatok folytatják a beruházásokat, még a vertikális mélyülés sem kizárt az iparágban, akár a kis-és közepes vállalkozások, vagy a globális multinacionális cégek esetében.

Ebből kiindulva a 2021-es év egyelőre sokkal jobb kilátásokkal kecsegtet, mint azt nyáron gondolták volna  – mondta Pintér István.

Pintér István a Rábára kitérve elmondta, hogy a rendelési könyvük szinte betelt, van olyan szegmens, ahol jobbak a számok, mint januárban voltak.

A negyedik negyedévben az országúti haszonjármű erős pozíciót mutat, és felfelé ívelnek a rendelési számok a mezőgazdasági üzletágban is  – mondta.

A MAGE több mint 60 tagvállalatot számlál, a járműgyártók közül mások mellett az Audi Hungaria Zrt.-t, a Magyar Suzuki Zrt.-t és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-t.

A tagvállalatok mintegy 80 százalékkal járulnak hozzá a magyar autóipar termeléséhez, 93 százalékkal az autóipari exporthoz és 90 százalékkal az autóipari beruházásokhoz.

A tagvállalatok által foglalkoztatottak száma meghaladja a 90 ezret.

(MTI)

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
matykox
2020. október 28. 10:15
Reméljük, hogy ez a trend stabil és pozitív marad!
bunko_jobbos
2020. október 28. 10:15
Tegnapi cikk a portfolion: visszaelőztük Szlovákiát a 2006-os égés után. https://www.portfolio.hu/gazdasag/20201026/lenduletet-vett-magyarorszag-a-regios-felzarkozasi-versenyben-454504 Nem a válság kitörésekor előztek meg minket, hanem már előbb. A libsik szakértelméről ennyit.
tölgy
2020. október 28. 10:15
Kincstári optimizmus? Bár igazad lenne... Ámbár... a merci egy hónapra leáll a hírek szerint...
Zakar ZoItán BéIa
2020. október 27. 19:00
Hahaha.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!