A tanulmány szerint a német acélipar termelése az idén a koronavírus-válság és az ipari termelés ezzel együtt járó csökkenése miatt 15 százalékkal fog elmaradni a tavalyitól. Jövőre az acéltermelés 10,9 százalékkal 37,5 millió tonnára emelkedik ugyan, de ezzel még távolról sem éri majd el a válság előtti szintet.
Az RWI becslése szerint a német acélipar jövőre 75 százalékos kapacitáskihasználtsággal dolgozik majd, a leépítések az ágazatban emiatt folytatódnak. A német acélipar 2019 ősze óta már 4 ezer állást szüntetett meg, 2021-ig pedig további 3 ezer munkahely felszámolására kerülhet sor, a létszám így 4 százalékkal csökken.
A német acéliparnak azonban nemcsak a járvány által támasztott kihívásokkal kell szembenéznie, hanem a strukturális átalakítás kényszerével is. Az acél iránti kereslet már azért is csökkenni fog Németországban, mert a német autógyárak az elektromos mobilitásra átállás keretében egyre inkább helyi gyártóüzemekkel igyekeznek majd kiszolgálni főbb felvevőpiacaikat. „A német acéliparban így strukturális kapacitástöbblet jelentkezik majd” – állapítja meg az RWI tanulmánya.
„A koronavírus-válság érzékenyen érintette a német acélipart, de a mostani fellendülésből jól profitálhat. Mindazonáltal a 2018 óta tartó autóipari termeléscsökkenés továbbra is kihívásokat támaszt számára” – foglalta össze a tanulmány megállapításait Torsten Schmidt, az RWI konjunktúrakutatási vezetője.
(MTI)