A koronavírus hatására nagyot nőtt a magyar vasúti gabonafuvarozás

2020. június 25. 09:42

Rekordmértékben, 50 százalékkal haladta meg a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) Olaszországba irányuló gabonaforgalma az év első öt hónapjában a tavalyi év azonos időszakának volumenét, a növekedés valamennyi európai célországot figyelembe véve is több mint 35 százalékos volt, és együttesen megközelítette a 600 ezer tonnát – közölte a társaság szerdán az MTI-vel.

2020. június 25. 09:42
null

Közleményük szerint a forgalomnövekedésben szerepet játszott a koronavírus-járvány következtében kialakult különleges helyzet is, amely akadályozta – bizonyos olaszországi célállomások esetében lehetetlenné tette – a közúti fuvarozást, és forgalmakat terelt át a vasútra.

A társaság tavaly mintegy 850 ezer tonna szemes terményt fuvarozott Nyugat- és Dél-Európába. A megrendelők eddigi jelzései alapján az idei volumen túllépheti az egymillió tonnát, elsősorban Olaszországba, Németországba, Hollandiába és Görögországba. Emellett az év második felében hetente akár 25, egyenként átlagosan 25 kocsiból álló exportszerelvényt indítanak a magyar silókból és rakodóhelyekről.

Az RCH felkészülten várja a hamarosan kezdődő aratás után jelentkező újabb igényeket. Az összes magyar gabona- és olajosmag-exportból 12 százalékkal részesedik, amely kiemelkedő teljesítmény, mivel az összes export mindössze 20 százaléka bonyolódik vasúton – tették hozzá.

A javuló teljesítményhez hozzájárultak a RCH újabb, a fuvarozás feltételeinek javítása érdekében hozott hatékonyságnövelő intézkedései. A gabonavonatok nagyobb részét a társaság flottájához érkezett Vectron mozdonyok juttatják el rendeltetési helyükre. A nagyteljesítményű vontatójárművek lehetővé teszik 2200 tonna terhelésű szerelvények összeállítását és továbbítását, ami kedvezően hatott a fajlagos fuvardíjakra – tették hozzá.

Közölték: a költséghatékonyságot a kocsiforduló-idők csökkentésével is sikerült javítani. Ennek érdekében a speditőröktől beszerzett információkat felhasználva részletes heti tervek készülnek a rakodások időpontjáról, valamint az üres és a rakott kocsik várható érkezéséről.

A kaposvári Cargill Takarmány Zrt. a rakodás meggyorsítása érdekében egy új beruházással növelte silókapacitását. A dél-dunántúli régió és Olaszország közötti zökkenőmentes közlekedés elősegítése érdekében a társaság gyorsította a határátmenet folyamatát: mozdonycsere nélkül, az RCC – Croatia mozdonyvezetői továbbítják a vonatokat. Az RCH dedikált határállomási koordinátor feladatkört alakított ki a szerelvények áthaladásának megkönnyítésére, az ezzel kapcsolatos informatikai és irányítási támogatást külön szakértő nyújtja Pécsről.

(MTI)

 

***

A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.

 

 

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
békalepcse
2020. július 01. 13:14
Megemlítsem, friss műszakival rendelkező vasúti kocsikat és mozdonyokat vitettek saját keréken olaszországi kohókba akkoriban ezek a szemetek, csak hogy érse a mostani fiatal is a szemétségük fokát.
békalepcse
2020. július 01. 13:14
Örvendetes, hogy az eladott teherszállítást próbálja a kormány valahogy visszaépíteni. Aki nem tudná, a ballibsik úgy egyhavi nyereségéért adták oda a zöszerájkéknak a rail cargo-t. Ami a MÁVot tartotta életben, mert a személyszállítás akkor sem volt nyereséges. Ezek a szemét ballibsik kifejezetten Magyaroszág megsemmisitésén munkálkodtak és munkálkodnak manapság is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!