A Tisza Párt ígérete: a joguralom felszámolása
Rés az ellenzéki pajzson. Petri Lukács Ádám írása.
A média- és kommunikációs piacon átlagosan 38 százalékos visszaesést várnak az iparági szereplők az idén, közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a társszövetségeivel közös közleményében.
Gulyás János MRSZ-elnök hangsúlyozta, az iparág összes szereplőjét súlyosan érinti a koronavírus-járvány okozta válság.
Az MRSZ Barométer kutatása szerint a teljes kommunikációs piac 82 százaléka vár visszaesést 2020-ban, a csökkenés mértékét átlagosan 38 százalékra becsülik.
A felmérés szerint a médiaszegmensben az idén 74,6 milliárdos csökkenés valószínű, azaz a médiatorta 2020-ban akár 170,48 milliárdos méretűre apadhat.
A teljes kommunikációs piac, amely tartalmazza a média területet is, a kutatásban részt vevő piaci szereplők prognózisa alapján a 2019-es 467,96 milliárdról 2020-ban 306,86 milliárdosra zsugorodhat.
A médiatorta tavaly 245,08 milliárd forintot tett ki, a legnagyobb szeletet továbbra is digitális média hasítja ki (41,45 százalék), a második legnagyobb szelet a televízióé (26,55 százalék), a harmadik helyet a sajtó foglalja el (16,83 százalék).
A 2019-es médiatorta a 2018-as reklámtortában szereplő szegmensek adatainak viszonylatában 9,73 százalékot nőtt, valamennyi szegmens növekedést tudott felmutatni 3,45-16,12 százalék között. A legnagyobb növekedés 2019-ben a digitális reklámpiacon következett be (16,12 százalék).
(MTI)