A magyar tévézők alig látnak magyar terméket hirdető reklámokat

2020. március 20. 10:24

Az új tévéreklámoknak mindössze 3,5 százaléka népszerűsít magyar terméket vagy szolgáltatást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén elfogadott, új tanulmány szerint.

2020. március 20. 10:24
null

Az NMHH kommunikációs igazgatósága az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében azt írta: a hatóság 34 televízió műsorkínálatát vizsgálta, ebben az összes szpot 49 százalékát kitevő, 2806-féle új hirdetést több mint 1,5 millió alkalommal ismételték.

Ez az adat nem mutat lényegi eltérést a két évvel ezelőtti azonos időszakban mért számokhoz képest, akkor 2798-féle új reklámot 1,4 milliószor sugároztak, a közreadott reklámok 47 százalékaként, közölték.

Hozzátették: nőtt viszont 2018-hoz képest az egy csatornára jutó összes reklámszpot (mintegy 9 százalékkal, 90 934-ra), az egy csatornára jutó összes új hirdetés (12 százalékkal, 44 556-ra), és az új reklámfilmek átlagos ismétlésszáma (szintén mintegy 9 százalékkal, 540-re).

A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon, a többi közt az AXN-en, a Comedy Centralon, a Cool TV-n vagy a Viasat 3-on, láthatták a nézők.

Az NMHH felhívta a figyelmet arra, hogy a hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok a korábbi évek elemzéseihez hasonlóan rendkívül alacsony, 3,5 százalékos esetszámban voltak láthatóak.

A visszaesés azonban megtorpant, ugyanis ez az adat 2018 azonos időszakában 2,9 százalék volt, ismertették.

A teljes tanulmány az NMHH honlapján lesz olvasható.

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Senki Alfonz
2020. március 23. 11:07
De, annyira!!! Nyugpdtan cáfoljad, én elismerem, ha meggyőzöl!
kizökkentidő
2020. március 22. 11:52
Sajnos a magyar termékeknek is angol nevet adnak általában, ezért fel sem tűnne ha hazai terméket is reklámoznának. Mindent átjár a mérték nélküli angol rajongás.
Senki Alfonz
2020. március 22. 11:51
Kezdjük ott, hogy alig van, vagy nincs is magyar termék. Ez legjobban majd akkor derül ki, amikor kifogynak az alapanyagraktárak és ezért összeomlik a magyar gazdaság! A magyar parasztgazda-gazdagparaszt miért külföldön adja el a tejet meg más termékét, mert kihasználja a szar forint exportnövelő hatását! Mi meg itthon a szar lengyel, szlovák, román, stb. tejet iszogatjuk undorral. Most fogja torkig megszopni az ország, hogy a gengszterváltáskor szarért húgyért adtak el teljes iparágakat a hirtelen ősi érzésű volt párttitkárok és politikus társaik. Elsősorban az élelmiszeripari ágazat kemény, mert eltűnt a cukor-, étolaj-, malom-, hús- és tejipar is. A pilótakekszet is a szlovákok gyártják, a szerencsi csoki pedig Nestlé. Hát akkor mit reklámozzon a hazafias média? Mari néni napi 30 tojást tojó tyúkjait, vagy Józsi bácsi egyetlen tehenének 10 liter tejét???
peter.jordanson
2020. március 22. 11:51
A reklámok világát irtani kell. Teljesen mindegy, ki csinálja. Egy kultúrember nem tűrheti meg ezt az szélsőséges, überlipsi, ocsmány és hazug audiovizuális antikultúrát. Egy mentális és pszichés környezetszennyezés, amivel a cégek pusztítják az emberek tudatát. Persze ha valaki Bulvár Viktor rajongója, akkor megértem, ha nem érdekli az ocsmány visszataszító szar, ha a foson ugye van kicsi narancs zászló, meg trikolor, akkor az úgy jaú. Értem a "logikát"!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!