Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Az új tévéreklámoknak mindössze 3,5 százaléka népszerűsít magyar terméket vagy szolgáltatást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén elfogadott, új tanulmány szerint.
Az NMHH kommunikációs igazgatósága az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében azt írta: a hatóság 34 televízió műsorkínálatát vizsgálta, ebben az összes szpot 49 százalékát kitevő, 2806-féle új hirdetést több mint 1,5 millió alkalommal ismételték.
Ez az adat nem mutat lényegi eltérést a két évvel ezelőtti azonos időszakban mért számokhoz képest, akkor 2798-féle új reklámot 1,4 milliószor sugároztak, a közreadott reklámok 47 százalékaként, közölték.
Hozzátették: nőtt viszont 2018-hoz képest az egy csatornára jutó összes reklámszpot (mintegy 9 százalékkal, 90 934-ra), az egy csatornára jutó összes új hirdetés (12 százalékkal, 44 556-ra), és az új reklámfilmek átlagos ismétlésszáma (szintén mintegy 9 százalékkal, 540-re).
A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon, a többi közt az AXN-en, a Comedy Centralon, a Cool TV-n vagy a Viasat 3-on, láthatták a nézők.
Az NMHH felhívta a figyelmet arra, hogy a hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok a korábbi évek elemzéseihez hasonlóan rendkívül alacsony, 3,5 százalékos esetszámban voltak láthatóak.
A visszaesés azonban megtorpant, ugyanis ez az adat 2018 azonos időszakában 2,9 százalék volt, ismertették.
A teljes tanulmány az NMHH honlapján lesz olvasható.