Átadták a Tesla első, Kínában gyártott járműveit hétfőn, jelentette a Hszinhua kínai állami hírügynökség.
2020. január 03. 17:19
3 p
0
0
14
Mentés
A kaliforniai székhelyű elektromos autókat gyártó vállalat 2019. január 7-én kezdte meg Sanghajban első, az Egyesült Államokon kívüli üzemének építését, amely egyúttal az első, teljes mértékben külföldi kézben levő autógyár Kínában. A kevesebb mint egy év alatt felépített üzemben gyártott első 15 járművet a vállalat alkalmazottainak adták át egy ünnepségen hétfőn.
A mintegy 2 milliárd dollárból felépített sanghaji gyárban a Tesla Model 3 személyautó két típusát gyártják, amelyek kizárólag Kínában kerülnek piacra mintegy 350 ezer jüanos (közel 15 millió forint) induló áron. Az importált Model 3 induló ára ezzel szemben 439 ezer jüan (18,5 millió forint) Kínában.
Egy múlt pénteki bejelentés szerint a kínai gyártású Tesla járművek felkerültek a 10 százalékos gépjárműbeszerzési adó alól mentességet élvező járműtípusok listájára, emellett pedig, egy szintén decemberi döntésnek köszönhetően, vásárlóik járművenként csaknem 25 ezer jüannyi (1 millió forint) állami támogatásban részesülhetnek.
A sanghaji gyár létesítésével a Tesla növeli jelenlétét a világ legnagyobb járműpiacán, egyúttal pedig kiküszöböli az amerikai-kínai kereskedelmi háború eladásaira gyakorolt hatását.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.
A kínai vállalatok uniós üzleti környezetre vonatkozó minősítése az ötödik egymást követő évben romlik. A beruházók és a kereskedők elsöprő többsége szerint az EU-s piac már se nem tisztességes, se nem nyitott.
Az európai akkumulátorgyártás fellegvárának szánt Northvolt összeomlása kijózanító pofon volt a merész tervek szószólóinak. A történet visszatért önmagába, a világ legnagyobb gyártója, a CATL pedig máris bejelentette, hogy új beruházásba kezd – ezúttal Spanyolországban.
Az Oroszországot sújtó szankciók miatt az orosz repterek bezártak az európai légitársaságok előtt, így az Európa és Kína közötti légi forgalom a kínaiak kezébe került.
Kína új irányvonalat hirdetett: 2025-től radikálisabb élénkítő lépésekkel kívánja támogatni a növekedést. Bár a bejelentések rövid távon optimizmust hoztak a tőzsdékre, a szakértők óvatosságra intenek: a szavak mögötti valódi tettek és azok hatékonysága még mindig kérdéses marad.
Nem ez David Lynch legjobb és legsikeresebb vállalkozása. Ettől függetlenül az 1984-es Dűne is megérdemli, hogy a születésnapján megemlékezzünk róla.
p
2
0
4
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 14 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
szalkai
2020. január 28. 12:06
Időközben a Tesla 9%-kal csökkentette a Model 3 árát Kínában, így az támogatással kevesebb mint 300 ezer jüan. Júliusra újabb 20% árcsökkentést ígérnek.
Kérdés az, ilyen nyomott árak mellett hoz-e nyereséget az üzem?
Ha igen, akkor tulajdonképpen megnyerték az autóháborút.
Jöhet a Model 3-tól kisebb verzió Európának és Kínának, 7-8 millió forintért...
Egy német közepes cég tulajdonosa mondta még a '90-es években arra a kérdésre, hogy miért nem gyártatnak ők is Kínában: "...mert az a technológia, ami kimegy Kínába, az kiment a cégből, szabad préda lesz." Attól tartok, Musk is kifordította most az első ásónyomot a Tesla sírjához.