Halhulladékból előállított biogázzal fogják táplálni az óceánjárókat

2018. november 24. 10:10

A halfeldolgozás melléktermékeiből előállított biogázzal fogja hajtani óceánjáróit egy norvég vállalat. Erre óriási szükség van, mert a világ legnagyobb óceánjáróinak napi emissziója felér egymillió autó károsanyag-kibocsátásával.

2018. november 24. 10:10
null

A kirándulóhajókat működtető Hurtigruten társaság a halfeldolgozási melléktermékekből és egyéb szerves hulladékokból előállított biogázt cseppfolyósított formában fogja üzemanyagként használni – írta a The Guardian című brit napilap honlapja.

Az óceáni közlekedéshez használt olcsó nehézolaj egyre nagyobb problémát jelent, mivel jóval szennyezőbb, mint a szárazföldi közlekedésben használt üzemanyagok. A nehézolajat használó hajók ként és egyéb szennyező anyagokat juttatnak a levegőbe, jelentősen hozzájárulva a légszennyezéshez és a klímaváltozáshoz. A világ legnagyobb óceánjáróinak napi emissziója felér egymillió autó károsanyag-kibocsátásával.

A biogázra való átállással azonban csökkenthető a szennyezés és az üvegházhatású gázok kibocsátása.

A Hurtigruten jelenleg 17 hajót működtet, közülük 2021-re legalább hatot cseppfolyósított biogázzal akar hajtani - ez is fosszilis tüzelőanyag, ám tisztább sok más alternatívánál –, valamint a megújuló forrásokból származó energia tárolására alkalmas akkumulátorokkal akarja felszerelni őket.

A 125 éves norvég vállalat továbbá betiltja fedélzetein az eldobható műanyagokat a fenntarthatóság jegyében. A cég az Északi-és a Déli-sarkvidékre szervez utakat: mindkettő rendkívül érzékeny terület.

Biogáz a legtöbb szerves hulladékból előállítható: a szerves anyagot biológiai úton metánná alakítják, amely égethető és energiává alakítható. Az élelmiszeripar minden szegmensében keletkezik szerves hulladék, amely azonban gyakran a szeméttelepeken köt ki, ahol a lebomlása során hozzájárul az üvegházhatású gázok kibocsátáshoz.

(MTI)

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
drkovax
2018. december 23. 00:04
Hogy ettől hány, még akár nem is ismert halfajta fog kihalni ! Nem inkább megszüntetni kéne ezeket a hajókat ? De legalább az árba a valós költségeket (környezetszennyezés) beépíteni ? (Napi 100.000 USD-s áron, ami az okozott kárnak felelne meg, már egy hajó is elég lenne ...)
Illieral
2018. november 26. 20:55
A világgazdaság felét felesleges luxus, és környezetszenzeyő holmik adják, kurva sok mindennel kellene felhagyni, de kb. semmi nem történik. Még a rohadt műanyagokat, csomagoó anyagokat sem lehet betiltani.
jóember
2018. november 26. 20:55
A leginkább környezetkímélő megoldás az lenne, ha felhagynának a luxus óceánjárók üzemeltetésével. Maradjon mindenki otthon és kész!
kisgul
2018. november 26. 20:54
A világ legnagyobb óceánjáróinak napi emissziója felér egymillió autó károsanyag kibocsátásával! Mennyi halat kell ahhoz kifogni, hogy ezt a mennyiségű üzemanyagot előállítsák?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!