Az építkezés 15 napig tartott, a rendezvényre mintegy 180 kamion hordott ki konténereket. Csak a technikára félmilliárd forintot költöttek a szervezők, ez a fesztivál körülbelül 2,7 milliárd forintos költségvetésének a második legnagyobb tétele. A legtöbbet, majdnem másfél milliárd forintot a programokra fordították. Ebből a sztárfellépők gázsija cirka 990 millió forintot tesz ki, az egyéb programokra pedig 460 milliót fordítottak.
Gerendai Károly értékelése szerint beváltak a Szigeten tavaly bevezetett újítások - a diákcsoport-kedvezmény és a félárú éjszakai belépő - így azok idén is megmaradnak, sőt a vodafone-os telefonnal rendelkező látogatók már percalapú jegyet is válthatnak. Mint mondta, egy ideje már az az elsőrendű céljuk, hogy a már létező, sikeres programok, szolgáltatások minőségét fejlesszék, és a látogatók komfortérzetét növeljék.
Az igazgató elmondása szerint a pénzügyi válságot tavaly nem szenvedte meg a fesztivál, idén azonban már érezni a krízis hatásait. Ennek jele, hogy a bérletvásárlók körében egyértelműen tapasztalható némi visszaesés. Napijegyekből ellenben többet adtak el, ami Gerendai szerint a gazdasági válsággal magyarázható. Összességében azzal már elégedettek lennének, ha meg tudnák közelíteni a tavalyi 390 ezres látogatószámot.