Brutális visszaesés várható a sportszponzorációban

2020. május 19. 10:25

Tavaly 46,1 milliárd, idén 28,9 milliárd. Elkezdhet izgulni Messi és Ronaldo?

2020. május 19. 10:25

Egy adatközpontú sportmarketing cég előrejelzése szerint idén 37 százalékkal csökken világszerte a sportszponzoráció, ez összesen 17 milliárd dolláros visszaesést jelent 2019-hez képest. Az insidethegames.biz portál híradása alapján a Two Circles azt jósolja, hogy a tavalyi 46,1 milliárd után idén csupán 28,9 milliárd lesz a támogatás mértéke. A visszaesés a koronavírus-járvány következménye. A pénzügyi szolgáltatók a vállalat szerint 45 százalékkal kevesebbet, mindössze 6,9 milliárdot költenek majd erre a területre azok után, hogy 2019-ben ez a szektor volt a legaktívabb 12,6 milliárddal, azaz az összes szponzoráció több mint negyedével.

Várhatóan az autóipar is jelentősen visszavesz a támogatás mértékéből, az 5,9 milliárd után az idei jóslat 2,7 milliárd, ami 55 százalékos csökkentést jelentene. „A világjárvány miatt több új szponzori megállapodást befagyasztottak, a korábbi szerződéseket pedig felmondják, mert a támogatóknak is költségkímélő megoldásokat kell keresniük, vagy befejezik tevékenységüket” – írja a Two Circles. A cég néhány nappal azután tette közzé jelentését, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) elismerte, egyes szponzorai az eredetileg vártnál később fizethetik csak ki az elfogadott összegeket, miután a pandémia következményeként a jövő évre kellett halasztani a nyári, tokiói játékokat.

(MTI)

(kép forrása: www.sport365.hu)

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2020. május 19. 17:43
Nem elég brutális. A maradék is érdemtelenül sok.
marko11
2020. május 19. 15:47
Brutális visszaesés várható a sportszponzorációban? Már megijedtem, hogy nálunk. Hogy pl. ezeknek a DRÁGA jó (?) focistáinknak és rajtuk élősködőknek kevesebb jutna?!
DrPepper
2020. május 19. 14:56
A sport komoly reklámhordozó, pláne ha van mit reklámozni. Egy olyan időszakban, amikor pl. a légitársaságok nem repülnek, nincs nagyon mit reklámozni sem rajtuk. Az egész üzletág visszaesik a pár évvel előtti szintre, azután valószínűleg újból növekedésnek indul. Persze lehet, hogy mások lesznek a főszponzorok, de a szerkezet nem fog változni.
Rasdi
2020. május 19. 14:40
Amikor "sportolókról" és "sportról" beszélünk, gyakorlatilag profi sportolókról és profi sportról van szó. Azaz egy üzletág, mint a turizmus vagy a gépipar vagy sorolható. Elemezgetni lehetne, hogy mi milyen hatással van különböző iparágakra, így az idei világméretű járványnak és a kapcsolódó médiahisztinek a különböző iparágakra. Ebben annak is szerepe van, hogy általában átrendeződik a lakosság a fogyasztási struktúrája, az egyes tevékenységek iránti igény. A sportból élők erre az iparágra adták a fejüket, a vendéglátósok egy másikra, a különböző művészek egy harmadikra. Lehet sopánkodni, de talán pont ez a "profi" sportvilág, amelyik a legkevésbé érdekel. Ugyanígy nem sajnálom a reklámosokat se.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!