Kiválasztották az észak-erdélyi autópálya újabb szakaszát építő cégeket

2015. január 27. 18:41

A román országos útügyi vállalat kiválasztotta azokat a cégeket, amelyek megépítik az észak-erdélyi autópálya Aranyosgyéres és Marosvásárhely közötti, 56 kilométeres szakaszát. A beruházás költsége 83,8 milliárd forint.

2015. január 27. 18:41

A román országos útügyi vállalat kiválasztotta azokat a cégeket, amelyek megépítik az észak-erdélyi autópálya Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Marosvásárhely (Targu Mures) közötti szakaszát.

 
Az 56,5 kilométer hosszú részt öt szakaszra bontva, öt különböző konzorcium építheti meg. Ezek között található a Strabag-Straco Grup, a Straco Grup-Specialist Consulting-Total Road, a Lemacons-Vega 93-Arcada Company és a Geiger Transilvania-Wilhelm Geiger konzorciumok. Az 56,5 kilométeres szakasz építési költsége 1,2 milliárd lej (83,8 milliárd forint). Az építést vissza nem térítendő európai uniós alapokból finanszírozzák.
 
A versenytárgyaláson részt vett cégek tíz napon belül fellebbezést nyújthatnak be, ha ezt nem teszik meg, az eredmény véglegessé válik, és az útügyi vállalat aláírhatja a megbízási szerződést a konzorciumokkal. Az autópálya-szakasznak a szerződés aláírásától számítva 16 hónap alatt kell megépülnie.
 
A Brassó és Bors között tervezett, 415 kilométer hosszú észak-erdélyi autópálya megépítésére 2003-ban írt alá megállapodást a román kormány az amerikai Bechtel vállalattal, de miután csak 52 kilométer épült meg Gyalu (Gilau) és Aranyosgyéres között, a felek közös megegyezéssel felbontották a szerződést, a román hatóságok pedig újabb versenytárgyalásokat írtak ki több szakaszra.
 

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Drágha Márió
2015. január 27. 22:15
A Közgép nem indult a tenderen?
asszem
2015. január 27. 21:01
Csakhogy ne maradjatok hülyeségben: az erdélyi autópályát több mint tíz éve kezdték el építeni olájék, és a megvalósított 54km-nyi útszakasz csekély 1,25milliárd került, ami barátok között véve is szerény 23millió eurót jelent kilométerenként számolva! Mi erdélyiek nagyon sokat veszítettünk ennek az autópályának a meg nem épülése miatt, amely már azért sem valósulhatott meg, hiszen olájék, már most lemondtak Erdély további birtoklásáról! Így tehát jobban teszitek, ha legalább e témában nem mocskolódtok egymás közt a mi kárunkra. Veszítettünk mi már amúgy is eleget ahhoz, hogy most a rovásunkra élcelődjetek!
asszem
2015. január 27. 20:18
Mi erdélyiek rendkívül sokat veszítettünk az anyaország felé vezető autósztráda út továbbépítésének oláh részről évek óta való tudatos helyben tartása miatt, hiszen minket, erdélyieket, mint általában mindig is-most már nemzetiségtől függetlenül- gazdasági kapcsolatteremtési vonatkozásban megannyi szál fűz az anyaországhoz! Vagyis, ha azt akarjuk, hogy mi magyarok megmaradhassunk még továbbra is itt Erdélyben, mindenekelőtt újra kell kötnünk azokat a minket mindenkor az anyaország gazdasági vérkeringésébe újból meg újra mélyen beimplantálni hivatott elszakított évezredes-jobbára levágott (védő)kar szindrómájához hasonlatosan működő-számunkra a valójában tulajdonképpen soha meg nem szűnt, létünket szép hazánkhoz számtalan nem remélt felsejlő módozatban és megnyilvánulási formában szorosra fűzni képes sokrétű kötődési szálakat. Amint visszaáll a kárpát-medencei mozgásterünk mobilitásának mai időkre átírt természetes rugalmas egysége, azon minutumban, minden gazdasági folyamat magától visszakerül az évezredes kerékvágásba és kialakul egy olyan méhkasszerű állandó építkezési, gazdasági fellendülési folyamat, amelyre egy egész világ fog majd bámulattal felnézni. És ez így lesz egészen addig, mígnem Ferenc el nem kezdi majd ezen az adott kárpát-medencei területegységen belül végzett „exporttevékenységét” mindinkább túlzásba vinni. Mire Kohn Benditék-ben is felmegy majd a pumpa és a brüsszeli üveg aulában újból rárivallnak az akkor épp aktuális magyar miniszterelnökre, ugyanarra, rá Orbán Viktorra, hogy legyen már végre elég ebből az „exportálósdis” adócsalási trükközésekből, és ez okból is tessék azonnali hatállyal visszaállítani Nagy-Magyarország államát! Bizony Viktor, ezek ismeretében most már főhet a fejed, hogy miként bírod majd a gyűrődést ezzel a sok oláh, tót, szerb és így tovább rajtunk minden időkben élősködni hajlamos saját ingyenélőinkkel!
holnaPinap
2015. január 27. 20:02
lesz patakon átívelő viadukt és kerti komposztáló alá fúrt 4 pályás alpesi alagút is?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!