Éves szinten több tízezer esetben kell utólag javítani az autópálya-matrica vásárláskor megadott adatokat. A legtöbb esetben a rendszámot rögzítik rosszul, de sokszor történik ilyen tévesztés a felségjelzés vagy éppen a díjkategória esetén is. Az, hogy mi adjuk meg tévesen az érintett adatot, vagy az eladó rögzíti hibásan, teljesen mindegy, a végeredmény ugyanaz: bosszankodás, utánajárás, ügyintézés, ami időbe telik és pénzbe is kerülhet. Mindez azonban egy kis odafigyeléssel megelőzhető.
A hazai e-matrica rendszert a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) működteti, így az ilyen jellegű tévesztéseket is az ő ügyfélszolgálataikon lehet korrigálni. Országszerte 19 irodát működtetnek a legnépszerűbb gyorsforgalmi útszakaszok közelében.
A társaság munkatársai éves szinten nagyjából 22,5 ezer esetben javítják az ügyfelek kérésére a tévesen megadott rendszámot, körülbelül 4,5 ezer esetben a felségjelzést, és további mintegy 3 ezer esetben a díjkategóriát. Ez azt is jelenti, hogy évente nagyjából 30 ezer esetben lenne megelőzhető a kapott pótdíjas felszólítás miatti bosszúság, az ügyintézés, a felesleges idő és pénzkidobásról már nem is beszélve. Mit tudunk tenni azért, hogy ne kerüljünk ilyen helyzetbe?
Vásárláskor mindig ellenőrizzük a megadott adatokat!
Teljesen mindegy, hol vesszük meg az e-matricát, nagyon fontos, hogy minden esetben még a fizetés előtt ellenőrizzük a rögzített adatokat: a rendszámot, a felségjelzést, a díjkategóriát, valamint – bár triviálisnak tűnik – az érvényességi időt és megyei matrica esetén a megyét is. Azzal ugyanis, hogy kifizettük az e-matrica árát és aláírtuk a vásárlási bizonylatot, jóváhagytuk az e-matricához rögzített adatok helyességét. Ezek megfelelőségéért pedig mi vagyunk a felelősek, akkor is, ha nem mi adtuk meg rosszul az adatokat, hanem történetesen az eladó rögzítette rosszul azokat.
Egyáltalán nem mindegy, hol veszünk e-matricát!
Sokan észre sem veszik, hogy nemcsak a megvenni kívánt autópálya-matrica árát fizetik ki az online vásárláskor, hanem egyéb pluszköltséget, úgynevezett kényelmi díjat is felszámítanak nekik. Ennek összege lehet pár száz, vagy akár néhány ezer forint is, attól függően, hogy milyen típusú e-matricát, milyen típusú járműre és hol szerzünk be.