Egész Európát anarchiába süllyesztheti Ilaria Salis: a magyarverő nő új antifasizmust sürget
„Ez egy társadalmi és politikai kihívás. Egy európai, internacionalista kihívás” – mondta az EP-képviselő.
A bizottság cseh alelnöke most a médiapiacot reformálná meg.
Az Európai Bizottság csütörtökön bemutatott két tervet, amelynek célja az online dezinformáció ellen harc, továbbá az, hogy segítsék Európa médiaszektorát és megvédjék a választásokat a külső behatásoktól. A két tervezet neve Európai Demokrácia Akcióterv (EDAP) és Média és Audiovizuális Akcióterv (MAAP).
A terveket az a Vera Jourova jegyzi, aki nemrég Magyarországot „beteg demokráciának” nevezte. Valódi jogalkotási javaslatot azonban nem nyújtottak be, a tervek inkább a bizottság szándéknyilatkozatainak tekinthetők, amiben elhatározzák, hogy a későbbiekben foglalkoznak a kérdéssel. Az Európai Demokrácia Akcióterv – a tervezet szerint – azt szabályozná, hogy a politikai pártok, hirdetők milyen feltételekkel targetálhatják a választókat a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetésekben. Ugyanezen szabályozási tárggyal összefüggésben két hét múlva egy másik, a nagy tengerentúli techcégeket célzó uniós digitális szolgáltatásokat szabályozó rendelettervezetet hoz majd nyilvánosságra az Európai Bizottság. A bizottság a tervezetben foglaltak szerint létrehozna egy, a média-tulajdonviszonyokat nyomon követő szervezetet, amellyel ellenőriznék a médiumok tulajdonosainak átláthatóságát és azt, hogy tisztességes mértékben oszlanak-e meg az egyes médiapiaci szereplők között az állami célú hirdetések.
(24.hu)
MTI/EPA pool/Olivier Hoslet