Teljesen átalakult Európa: Orbán, Macron és Meloni is egy célt szeretne elérni
A Bloomberg szerint a legjobb helyzetben a magyar miniszterelnök van.
A főpolgármester sajtótájékoztatón azt mondta, hogy Orbán Viktor miniszterelnöknek a kormányban végrehajtott személyi változtatásai rendkívül előnyösek és kedvezőek a fővárosnak és a főpolgármesternek.
Tarlós István szerint az új kormánnyal való együttműködés az eddiginél várhatóan sokkal szorosabb, operatívabb, és a fővárosnak sokkal kedvezőbb lesz. A főpolgármester erről kérdésre válaszolva beszélt pénteken Budapesten.
Tarlós István sajtótájékoztatón azt mondta, hogy Orbán Viktor miniszterelnöknek a kormányban végrehajtott személyi változtatásai rendkívül előnyösek és kedvezőek a fővárosnak és a főpolgármesternek. Az állami, nem önkormányzati hatáskörbe tartozó fejlesztéseket a Miniszterelnökséget vezető miniszter a főpolgármesterrel együttműködve fogja előkészíteni és lebonyolítani – közölte Tarlós István. Hangsúlyozta: nemhogy az önállósága nem csorbul a fővárosnak, hanem sokkal jobban be lesz vonva a döntésekbe, az állami beruházások megvalósításán is a fővárossal együttműködve dolgoznak majd.
Tarlós István megjegyezte, mind Gulyás Gergellyel, a Miniszterelnökséget vezető miniszteri poszt várományosával, mind Kocsis Mátéval, a Fidesz új frakcióvezetőjével, valamint Fürjes Balázs leendő államtitkárral eddig is kiváló volt a főváros munkakapcsolata. A főpolgármester a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a 100E jelzésű repülőtéri közvetlen buszjárat jövő péntektől sűrűbb követési időkkel, a korábbi 30 perc helyett 20 percenként közlekedik majd. Továbbá az üzemidő is meghosszabbodik: a Deák térről az első busz hajnali 3 óra 40 perckor, a reptérről az utolsó busz pedig 1 óra 20 perckor indul majd.
Közölte azt is, hogy az éjszakai kiszolgálás javítása érdekében, várhatóan az idei nyár első felében a repülőtér és Kőbánya-Kispest között közlekedő 200E jelzésű járat folyamatosan jár majd. Tarlós István a felújítás alatt álló 3-as metró akadálymentesítéséről szólva elmondta, hogy csütörtökön aláírták az erről szóló megállapodást, és ennek értelmében az eredetileg tervezett tizenkét állomás mellett további hat akadálymentesítését vállalja a főváros. Az Ecseri út és a Pöttyös utca esetében ideiglenesen korlátlifteket építenek, és a főváros vállalta, hogy 2023 végéig végleges megoldás születik.
A főpolgármester úgy fogalmazott: „míg az elődeink a 2-es metrónál két állomást akadálymentesítettek, addig mi a 3-as metrónál húsz állomást akadálymentesítünk”. Tarlós István az MSZP csütörtöki Római-parti mobilgát ügyében írott közleményére is reagált. Az ellenzéki párt közleményében azt írták, hogy „a Duna mellé tervezett mobil védmű megvalósítása tönkretenné a partszakasz természeti értékeit, és nem felel meg a szakma, a környéken élők, a civilek és a kerületi önkormányzat elvárásainak sem”.
A főpolgármester ismertetett egy 2009-es fővárosi közgyűlési határozatot, amely szerint a testület akkor úgy döntött: a meglevő Római-parti árvízvédelmi mű fejlesztésének helyszíneként a part menti nyomvonalat határozza meg. Az indokolásban akkor kiemelték, hogy a mobilgát nagy biztonsággal megvéd a százéves gyakorisággal előforduló jégmentes árvizekkel szemben, így gyakorlatilag a hullámtér az elöntésektől mentesített lesz. A változat előnyei közé sorolták akkor azt is, hogy a hullámtéri ingatlanok területei fejleszthetővé válnak, a parti ingatlanok értéke növekszik. Ezt a határozatot akkor megszavazta a csütörtöki közlemény aláírói között szereplő Gy. Németh Erzsébet (DK), Horváth Csaba (MSZP) és Szabadai Viktor (MLP) – mondta Tarlós István, aki „kínosnak” nevezte a történetet, és úgy fogalmazott: „ha már nem csináltak semmit és nem akarnak segíteni, akkor (...) viselkedjenek egy kicsit szerényebben”.
A főpolgármester szólt arról is, ha fennmarad ez az „elképesztően példátlan, sokáig teljesen kezelhetetlennek tűnő állapot”, akkor felmerül az a lehetőség, hogy a csillaghegyi öblözet árvízvédelmének tervezett négy eleme közül három épül meg, a parttal párhuzamos védmű nem, és a Nánási út-Királyok útja mentén majd védekeznek, miként eddig is. Egyelőre ez csak a gondolkodásban merült fel – jegyezte meg. Tarlós István a Margitszigeten a régi teniszstadion bontása során történt fakivágásról szólva közölte: a Főkert vezérigazgatójától kért tájékoztatást, és kiderült, hogy a kivitelező érvényes, jogerős engedély nélkül vágott ki mintegy száz fát. Azt mondta, rövid időn belül lépéseket tesznek az ügyben, lesz szankció.
(MTI)