Olcsón vett buszokat Budapest

2011. május 18. 12:21

Hétmillió forintért vásárolt Van Hool A300 típusú autóbuszokat állítanak szeptember végén forgalomba a budapesti tömegközlekedésben - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

2011. május 18. 12:21

A budapesti közösségi közlekedésben jórészt olyan autóbuszokat üzemeltetnek, melyek már elérték a gyártáskor tervezett élettartamukat. A buszpark felét Ikarus 200-as járművek teszik ki, melyek az akadálymentesség elvárásait sem teljesítik  - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

A BKK tavaly decemberben írt ki közbeszerzési eljárást 10 és 20 darab közötti alacsonypadlós autóbusz vásárlására. A tendert végül a holland Womy Equipment Supply nevű cég nyerte. A társaság tizenhárom darab Van Hool A300 típusú buszt szállít majd le, egyenként hétmillió forintos áron. Ez a BKK szerint kevesebb mint egy öreg autóbusz felújítási költsége.

A flottát BKV-színekre fényezik, növelik a nyitható ablakfelületet és lehetőség szerint klímaberendezéssel látják el. A buszok várhatóan szeptember végére állnak forgalomba. A BKK további 30 használt autóbusz beszerzését tervezi, ezen kívül új járművek vásárlására is sor kerülhet.

Összesen 41 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Pumukli
2011. május 19. 10:37
Maga a BKK is egy hatalmas baromság a kormánytól és a hozzá nem értő Vitézy Dáviddal. Ha ő, vagy a BKV vezérigazgató, vagy Tarlós István nem tud segíteni a BKV-n, akkor 3 ostoba ember csak segít elverni a BKV pénzét! Közben meg itthon is van buszgyár. ! Ha a bunkók összefognak, ugye???
halfi
2011. május 18. 16:09
Én megértem, hogy nincs pénze a bkv-nak és Demszky miatt hitele sem. De nem vagyok biztos benne, hogy annyira jó üzlet egy ilyen beszerzés. Azt gondolom, hogy abban megegyezhetünk, hogy nem két forint egy busznak a teljes átfújása, plusz a klíma, plusz az ablak. Nem lennék meglepve, ha a végösszeg valahol 11-12 millió körül lenne (bár ne legyen igazam). A nagyobb gond szerintem az, hogy egy busznak kb. 5 éves kora után meredeken elkezd emelkedni a szervíz költsége. ha ezt is hozzá vesszük, egyre kevésbbé tűnik jó ötletnek a folyamatos használt busz beszerzés.
drieno
2011. május 18. 16:08
itt egy szép példa a bkv-nál uralkodó műszaki kultúrára: http://index.hu/belfold/budapest/2011/05/18/hev-javito_szett_kenderkotel_vaskampoval/ az látható egy képen, hogy a hév áramszedőt kötéllel lehúzták, és egy kampóval a szerelvény aljához rögzítették, "Mivel az áramszedő egy mozgó, rugós szerkezet, ha nem húznánk azt le, a forgalomban könnyen meg-, vagy továbbsérülne, elgörbülne, a sérült részei fölemelkedve akár a felsővezetéket is leszakíthatnák. A lekötött áramszedő a jármű elektromos áramköréből egy szakaszkapcsoló segítségével ki is van iktatva, így áramütés veszélye nem áll – és jelen esetben sem állt – fenn." azonban pár sorral lejjebb pedig ott a másik változat: "Tájékoztatjuk, hogy ha a kötél valamilyen okból kibomlik, az áramszedő magától akkor sem állna üzembe. Az áramszedőt a felsővezetékhez a jármű vezetője vezérli fel, azt üzemszerűen egy levegős munkahenger működteti. A kötéllel való lekötés biztonsági rögzítés céljára szolgál. Így ez esetben is kizárható a balesetveszély." most akkor van egy állítás: gázos, ha nem húzzuk le kötéllel, beakadhat, letörhet, még a felsővezetéket is leszakíthatja meg még egy : na és aztán, ha leszakad a kötél vagy mókáskedvű utasok esetleg kioldják, akkor sincs semmi, mert csak úgy ott van.... Jézus, Mária! anyám, borogass!
drieno
2011. május 18. 13:29
eszem megáll ez már zsibbasztó miért nem vettek olyan buszokat, amelyekben eleve benne van a klíma, vagy miért nem úgy írták ki a pályázatot, hogy legyen benne és a nyertes bkv-sra fényezi őket stb? ha meg tesznek bele légkondit, minek növelik a nyitható ablakfelületet? van valami kisbetűs rész a bkv vezérek szerződésében, hogy kötelező időnként kisebb nagyobb, de főleg egetverő baromságokat elkövetni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!