Szétesnek a minisztériumi kocsik

2011. március 30. 14:10

Orbán Viktor tiltása ellenére lehet, hogy részlegesen mégis csak le kell cserélni a kormányzati autóflottát. A minisztériumi sofőrök szerint a kocsik egy része nagyon rossz állapotban van.

2011. március 30. 14:10

A miniszteri, államtitkári, helyettes államtitkári gépkocsik átlagosan 300–500 ezer kilométert futottak, és rendszeresen meghibásodnak. Navracsics Tibor közigazgatási miniszter is sokszor a saját autóját használja, mert a hivatali kocsik megbízhatatlanok. A Blikk úgy tudja a politikus egy vidéki útja alatt két autó is lerobbant alatta. A lap információi szerint hetente átlagosan kilenc váratlan meghibásodás fordul elő és egy autómentő megy a lerobbant autókért egy cserejárgánnyal.

A minisztériumi kocsikat beszerző és karbantartó Központi Szolgáltatási Főigazgatóság (KSZF) szerint a flottájukba tartozó 211 gépkocsi átlagéletkora 8 év, a legidősebb 19 éves. A KIM sajtóosztálya a Blikk esetleges járműbeszerzést firtató kérdésére azt közölte: a minisztériumi gépjárműpark 21 százaléka 1–5 éves, 72 százaléka 5–10 éves. A KSZF tanulmánya szerint a minisztériumi gépjárműpark jelenlegi fenntartási költségei rövid távon jóval magasabbak, mint az elhasználódott járművek helyett új autók beszerzése lenne. A minisztériumok ezeket az adatokat is figyelembe veszik majd az autók javításának vagy cseréjének mérlegelésekor.

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
trendo
2011. április 03. 08:34
Magyarország feudális ország. Nem most lesz azzá, mint Hiller mondja, hanem mindig is az volt és az is marad. Hűbéri privilégiumok, a vazallusoknak adott kedvezmények tartják össze. Ilyen a szolgálati autó is. Akinek nem jár ilyen, az nem érzi magát megbecsült embernek, sőt, talán még embernek se. Hiába indít időről-időre parasztvakító kampányokat a vezetés az állami kocsipark csökkentésére. Sosem magukon kezdik, hanem az alattuk levő szinteken, vagyis azoktól veszik el az autót, akik néha még hasznos dolgokra is fordítják időnként. Erre a problémára nincs megoldás, hiszen a szolgálati autó az presztízst és ellenőrizetlen, adózatlan jövedelmet ad egy olyan rétegnek, mely sok évtizede hozzászokott, hogy ez neki jár.
trendo
2011. április 03. 08:34
Magyarország feudális ország. Nem most lesz azzá, mint Hiller mondja, hanem mindig is az volt és az is marad. Hűbéri privilégiumok, a vazallusoknak adott kedvezmények tartják össze. Ilyen a szolgálati autó is. Akinek nem jár ilyen, az nem érzi magát megbecsült embernek, sőt, talán még embernek se. Hiába indít időről-időre parasztvakító kampányokat a vezetés az állami kocsipark csökkentésére. Sosem magukon kezdik, hanem az alattuk levő szinteken, vagyis azoktól veszik el az autót, akik néha még hasznos dolgokra is fordítják időnként. Erre a problémára nincs megoldás, hiszen a szolgálati autó az presztízst és ellenőrizetlen, adózatlan jövedelmet ad egy olyan rétegnek, mely sok évtizede hozzászokott, hogy ez neki jár.
tempi
2011. április 02. 08:25
Audi is egy rakás szart ér ha benne van 500km ezt az élet be bizonyítja,ugyanis olyan hibák jönnek elő amiről senki nem hallott.Érdemes eladni és vásárolni mindenkinek magyar Suzukit.Sőt minden parlamenti képviselőnek is szolgálati autónak csak magyar Suzukit adnék.
t34
2011. március 31. 09:15
Azok az autók Magyarország felemelkedése érdekében róják az utakat. Nem hiszed? Én sem!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!