Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Az első negyedévben tovább szenvedett a magyar lappiac, majd a második negyedévben enyhe pozitív változás volt megfigyelhető. A lapok többsége legalább stagnálni tudott az eladott példányszámokat tekintve.
További olvasókat veszített a Népszabadság, de még mindig a legolvasottabb politikai napilap. Április és június között átlagosan 75 287 példányban értékesítették naponta, ezzel 5500 olvasótól vettek búcsút: három hónap alatt 6,9 százalékot buktak. A Magyar Nemzet ezer új olvasóval ismét 50 ezer példány fölé kapaszkodott, a Népszava néhány százzal tudta növelni olvasottságát. Tovább csúszik vissza a Magyar Hírlap: kevesebb mint 15 ezer fogyott a második negyedévben.
A Blikk 8,3 százalékkal 203 387-re tudta növelni átlagos példányszámát. Továbbra is a Blikk olvasottsága a legmagasabb, naponta 1-1,1 millió ember találkozik az újsággal. A bulvárlapból majdnem 17 ezerrel fogyott több a második negyedévben, mint az elsőben.