Itt az emberek válasza az inflációra: világszerte spórolnak és olcsóbb termékeket vásárolnak

2022-04-16 12:11:00
A hatalmas infláció már nem csak az alacsonyabb jövedelműeket érinti hátrányosan.

Az áremelkedés miatt változnak a fogyasztók vásárlási szokásai, egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre, egyebek mellett ruházati cikkekre és kozmetikumokra költenek kevesebbet – derül ki az EY legfrissebb nemzetközi felmérésből. A negyedévente megjelenő EY Future Consumer Index legfrissebb, kilencedik kiadása 2022 februárjában készült el 18 000 fogyasztó részvételével – közölték az MTI-vel.

A kutatásban megállapították, hogy

a termékek és a szolgáltatások árának emelkedése az alacsonyabb jövedeleműeket érinti a leginkább hátrányosan,

de a közepes és a magasabb keresetűek is megérzik a megnövekedett terheket. Emiatt a vevők visszafogják a fogyasztásukat, olcsóbb árucikkekre váltanak, és kevesebbet vásárolnak a nem létfontosságú készítményekből.

A válaszadók 38 százaléka a ruházati cikkekre, 35 százalékuk a szépségápolási és kozmetikai szerekre, 30 százalékuk pedig alkoholra költ kevesebbet,

a megkérdezettek 20, illetve 19 százaléka azonban már a friss és a csomagolt élelmiszereknél is inkább az olcsóbbat választja.

Az emelkedő megélhetési költségek miatt a megkérdezettek 60 százaléka kezdene el megtakarítani: 60 százalékuk a közeljövőben, míg tízből négy ember már most is igyekszik félre tenni.

A közleményben László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője kifejtette, az emelkedő infláció miatt az emberek világszerte és Magyarországon is egyre jobban vigyáznak a pénzükre. Nagyobb költésre csak egyedi ajánlatok vagy emlékezetes programok miatt lesznek hajlandóak, ezért a kereskedőknek ennek tudatában kell átalakítaniuk termékeiket, szolgáltatásaikat és értékajánlatukat is. Aki időben és jól reagál, akár növelheti is az eladásait, a csak az árak emelésére koncentráló cégek azonban könnyen szemben találhatják magukat a kereslet drasztikus csökkenésével.

(MTI)

Nyitókép: Pixabay