Így nyomul a genderlobbi a spanyol iskolákban

2022-04-01 20:56:07

Írta: Szilvay Gergely
Radikális feminista és LMBTQ-tananyagot tanítanak több spanyol tartományban, miközben a feministák már összevesztek a baloldali kormánnyal a parlament előtt fekvő transztörvény miatt. Körképünk!

Nyitókép: Spanyol feministák tüntetése Barcelonában 2021-ben (Albert Llop / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

 

A baloldali spanyol kormány 2021-ben terjesztette be a parlamentnek azt a „transztörvényt”, ami bevezette azt a lehetőséget, hogy a magukat lánynak képzelő fiúk és fiúnak képzelő lányok

12 éves kortól hormonterápia és műtét nélkül megváltoztathatják a nemükre vonatkozó adatokat és nevüket

a hivatalos dokumentumaikon. A 12-13 éveseknek mindehhez bírósági engedélyre van szükségük, a 14-15 éveseknek szülői beleegyezésre, 16 felett viszont arra sem. 

A nagykorú spanyol transzneműeknek erre már lehetőségük volt 2007, a szocialista Zapatero-kormány intézkedései óta, a mostani szabályozás a kiskorúakra is kiterjesztette a lehetőségeket azután, hogy a spanyol alkotmánybíróság alkotmányellenesnek nyilvánította, hogy a kiskorú transzneműeknek nincs lehetősége a jogi nemváltásra (műtét és hormonkezelés nélkül). A testület szerint a kiskorúak „elég érettek” ahhoz, hogy döntsenek arról, milyen neműnek érzik magukat, és ezért nyilvánította törvénytelennek a 2007-es törvény 18 éves korhatárát.

A szocialisták (PSOE) és a radikális baloldal (Unidas Podemos) koalíciója kormányzásának egyik szimbolikus, legfontosabbnak tekintett, másik törvénye továbbá

betiltotta azokat a terápiákat, amelyek a nemi identitászavarral küzdőknek segítenek elfogadni saját testüket és biológiai nemüket.

Irine Montero szélsőbaloldali egyenlőségügyi miniszter feminista törvénynek nevezte a szabályozást, holott a klasszikus feminista csoportok tiltakoztak az ellen, mivel szerintük a „transztörvény” aláássa a létező nők védelmére hozott teljes szabályrendszert. A Confluencia Movimiento Feminista nevű szervezet egyenesen Montero lemondását követelte.

A törvény úgyszintén lehetővé teszi a mesterséges megtermékenyítési programokban való részvételt leszbikus nőknek, biszexuálisoknak, egyedülálló nőknek

és „transz embereknek, akik teherbe tudnak esni”.

A törvényi szabályozás mellett ugyanakkor elgondolkodtató esetek történnek Spanyolország-szerte 

A szocialisták genderlázadása az iskolában

Mindennek nyomán Kasztília és León tartomány oktatásügyi minisztériuma olyan szabályozást vezetett be az iskolákban, amelyek szerint LMBTQ-aktivisták vezethetnek szexuális felvilágosító órákat, a szülőket nem értesítik,

és bátorítják a mosdók kevert használatát,

azaz azt, hogy a fiúk menjenek a lánymosdóba, a lányok a fiúmosdóba. A kormányzat a szülők jogait is korlátozta, főleg olyan esetekben, amikor a szülők gyereke ellenkező neműnek nyilvánította magát. A szabályozást csak azután vonták vissza, hogy a Keresztény Jogászok Spanyol Alapítványa fellépett ellene. 

A Madrid-közeli Getafe városkájának önkormányzata, melyet PSOE-Podemos baloldali koalíció vezet, egy Gender Rebels (genderlázadók) nevű szexedukációs kiadványt terjeszt az iskolában. A Gender Rebelsben a katolikus vallásban központi szerepet játszó Szűzanyát olyasvalakinek írják le, akinek nem volt saját élete és  aszexuális volt, emellett pedig arra buzdítják a kiskorú lányokat, hogy „kapcsold ki a tévét és izgasd a csiklódat”

A kiadványt támogatta az Egyenlőségi Minisztérium is,

mondván, az segítséget nyújt a nemi sztereotípiák elleni küzdelemben,

egy „genitalista, androcentrikus, penetrocentrikus, fallocentrikus és heteronormatív társadalomban” (azaz, körülbelül: nemiszervközpontú, behatolásközpontú, falloszközpontú társadalomban). 

A spanyol katolikus püspöki kar azzal kritizálta a kiadványt, hogy az egyrészt vallásellenes, másrészt nem a sztereotípiák, hanem a józan ész elleni lázadásra buzdít. A Keresztény Jogászok Spanyol Alapítványa bíróságra vitte a kiadvány ügyét, mivel a szervezet szerint az számos alapjogot sért, például a világnézeti szabadsághoz való jogot és szülők jogát ahhoz, hogy döntsenek gyermekük oktatásáról. A bíróság helyt adott a beadványnak, és elrendelte a kiadvány kivonását az iskolákból. 

Castellónban LMBTQ-könyvekkel bombázzák a fiatalságot

Castellón de la Plana városában, mely a Földközi-tenger partján fekvő Castellón régió központja, az önkormányzat 34 LMBTQ-könyvet rendelt a helyi oktatási intézmények és diákjaik számára. A kötetekben többek közt pozitív kontextusban tűnik fel a droghasználat, a pornó és a csoportszex –

mindez nem felnőttek, hanem diákok számára.

A bevezetőket több esetben baloldali vezetők írták, a vallásosságot pedig nevetséges színben tüntetik fel a szerzők. 

2021 folyamán a elsőfokú bíróság, ugyancsak a már korábban említett alapjogok megsértésére hivatkozva elrendelte a könyvek visszavonását, számos könyvtáros azonban elutasította a bírósági végzés végrehajtását. A városháza fellebbezett, és másodfokon nyert, azaz a könyvek maradhattak. 

Navarra és a gender-ideológia az iskolákban

Navarra tartományban a regionális kormány 2017-ben bevezette a SKOLAE névre keresztelt oktatási tervet a 2017-2021-es időszakra, mely nullától 18 éves korig használható. Ez az oktatási terv egyértelműen a genderideológiára épül, azt fogadva el egyedül érvényesnek. A terv szerint a gyermekeknek úgy kell megismerniük testüket, mint örömök forrását, fel kell ismerniük „az identitások sokféleségét”, azt, hogy „sokféle családmodell él együtt”, és tanulnak a „macsóista erőszakról” is. A SKOALE bevezetője szerint

segít megismertetni az új, „egalitárius férfiasságokat” és a „felszabadított nőiességeket”,

a „valós egyenlőség” elérése érdekében. 

A szöveg arra apellál, hogy úgymond egy család sem szeretné, ha a lánya hátrányt szenvedne a fiával szemben, vagy hogy olyan férfiasságot sajátítson el a fiuk, ami úgymond boldogtalansághoz vezet, ezért az iskoláknak és a családoknak össze kell fogniuk az egyenlőségért. Ezért közösen kell küzdeniük a szexizmus ellen, és „szexista sztereotípiáktól mentes” oktatást kell nyújtaniuk a gyerekeknek.  

A SKOLAE ismertető szövege végig feminista sztereotípiákkal dolgozik, és elsőre elfogadhatónak tűnő általánosságokkal operál, amelyek azonban a gyakorlatban, konkretizálva a gender-ideológia céljait szolgálják, sajátosan feminista értelmezésüknek köszönhetően. 

Például a kijelölt személyes célok között szerepel, hogy „tudatosítsd magadban, hogy minden ember tehet a személyes változásért, és kifejleszthet az egyenlőségnek megfelelő önazonosságot, ami túlmutat a hegemón férfiasság- és és nőiesség-koncepciókon”. Ugyancsak olvashatunk arról, hogy fontos „egy egalitárius életprojekt kidolgozása”.  A közösségi célok között szerepel a feminista mozgalom történetének megismertetése, és a társadalmi egyenlőtlenségek elemzése,

valamint a „romantikus mítoszok” lebontása. 

A SKOLAE szerint a spanyolok szexista társadalomban élnek, így „a fiúk és lányok egyenlőtlen paraméterek mentén konstruálják meg szexualitásukat”. Emellett a szöveg leszögezi, hogy a nemi identitás nem felvétlen azonos a biológiai nemmel, és nem jelez problémát ezzel az állapottal kapcsolatban. 

A kirúgott biológia professzor

2021 májusában egy, a Madrid-közeli Alcalá de Henáresben tanító biológia professzort megbüntetett a regionális kormányzat, amiért azt mondta, hogy csak két nem van, melyeket az XX és az XY kromoszóma határoz meg. A professzort  főnöke kezdeményezésére felfüggesztették, ami azt jelentette, hogy hat hónapig nem kapott fizetést sem. Az ügy a bíróságra került, a professzor visszatérhetett a munkájába, de az eljárásnak nincs még vége. 

„A spanyol példából is jól látszik, hogy a gender propaganda nagyonis létezik és mindenhol nyugaton betüremkedik az iskolákba a szülők megkérdezése nélkül, sőt, őket háttérbe szorítva” – mondja a Mandinernek Farkas Vajk, az Alapjogokért Központ iberista elemzője Hozzáteszi:

a spanyol baloldali-kommunista kormánykoalíciót erős ideológiai töltettel kormányoz és hajtja végre a társadalom átalakítását,

amelynek elsődleges terepe az iskola és eszközei a gender-lmbtq érzékenyítések.

„A magyar szülők szerencsés helyzetben vannak, hogy még időben véleményt nyilváníthatnak a kérdésben” – mondja Farkas Vajk. „Máshol, így például Spanyolországban is csak akkor a józan ész mellett kiálló civil szervezetek és a szülők közös harcával lehet megvédeni a gyerekeket.”