„Minél többet kell tanulni az emberről, hogy aztán át tudd fordítani” – így működik Bajnaiék adathalász cége

2022-03-25 12:01:00
Az Index szerint a cégcsoport tevékenységének lényege, hogy „profilozzák” a választókat, feltehetőleg azok tudta és explicit beleegyezése nélkül.

Bajnai segíthette győzelemhez Márki-Zayt az előválasztáson – számoltunk be hétfőn az Index cikkéről, mely arról szól, hogy avatkozott be a volt kormányfőhöz kapcsolódó cégcsoport, a Datadat az előválasztásba és a 2019-es önkormányzati választásba.

Bajnai bizalmasa, Ficsor Ádám egykori titokminiszter konkréten tizenkét körzetről beszélt, ahol beavatkoztak a kampányba és sikerhez is segítették az általuk támogatott polgármester-jelöltet három évvel ezelőtt.

A billegőkre koncentrálnak

Ficsor Ádám elmondta, hogy olyan rendszert építenek, ami „felismeri azokat a szavazókat, akik hajlandóak egy lépéssel közelebb lépni a kampányodhoz”. Erre 20-30 különböző eszközt is használnak a hírlevelektől kezdve, az online kvízeken, játékokon keresztül, egészen az olyan innovatív elemekig, amelyek például „tanácsot adnak az embereknek, hogy kérjék vissza az adójukat”.

Ficsor, aki nyíltan elismeri, hogy beálltak Márki-Zay mögé, arról is beszél, hogy az országgyűlési kampányban is aktívak, ahol

elsősorban a billegő körzetekre koncentrálnak majd.

A cégcsoport tevékenységének lényege, hogy „profilozzák” a választókat feltehetőleg azok tudta és explicit beleegyezése nélkül – írja most az Index.  „És amit csinálunk, hogy egyfajta CRM-et építünk erre, ahol mi látjuk, kit mi érdekel, mik a témák ott” – mondta Ficsor Ádám egy, a lap birtokába került beszélgetésben.

A „GDPR-paradicsom”

Az úgynevezett CRM egy olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszer, amelybe – Patrick Frank, a Datad.at tájékoztatási igazgatója elmondása szerint – ha berakják az embereket, kategorizálni tudják őket, és belehelyezni különböző profilú csoportokba, amelyek segítségével aztán különböző targetáló és hirdető eszközökkel megszólítják őket.

 „Minél többet kell tanulni az emberről, hogy aztán át tudd fordítani” – fogalmazott az igazgató.

Amint arról már tavaly is írtunk, a  magyarországi választók adatait külföldre – többek között Ausztriába és Észtországba – viszik ki. Az észteknél például nem ellenőrzik megfelelően a megszerzett személyes adatok legális felhasználását, az ország egyfajta „GDPR-paradicsom”.

Ráadásul az Index információi szerint a Datad.at Ausztriából végzi a magyar ellenzék kampányát segítő munkáját. Ezen együttműködés tényét Márki-Zay is elismerte a keddi Egyenes Beszédben.

***

Április első vasárnapján újabb négy évre határozzuk meg az ország sorsát, hazánk minden magyar állampolgára eldöntheti milyen irányba tartson közös utunk.

Az elmúlt 30 évben nem foglalkoztatta a politika? Esetleg még nincs is személyes tapasztalata a rendszerváltás utáni időszakból? Vagy csupán szeretné hazánk jelenlegi helyzetét reálisan látni, mielőtt döntést hozna saját és gyermeke jövőjéről? A Mandiner Választási Különszáma erre kínál lehetőséget!

A Mandiner Választási Különszámát ezekben az üzletekben vásárolhatja meg! 

Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán