Így kenyerezi le az újságírókat a Soros-hálózat

2022-03-01 09:30:00
A Soros György-féle Nyílt Társadalom Alapítványok korábbi igazgatója, Andrej Nosko arról beszélt, miként veszik rá az újságírókat, hogy szuverenista országokat támadó anyagokat publikáljanak.

„Fizetett utazásokkal, jó hotelekkel és éttermi ebédekkel vásárolják meg az újságírókat a különböző NGO-k, hogy az ő narratívájuk szerint jelenítsék meg a különböző országokat a nemzetközi médiában” – írja a Magyar Nemzet azokra a lapuk birtokába jutott Skype-interjúkra hivatkozva, amelyekből többek között arra derült fény,

miként veszik rá a jogvédő szervezetek az újságírókat arra, hogy szuverenista országokat támadó anyagokat publikáljanak.

Andrej Nosko, a Soros György-féle Nyílt Társadalom Alapítványok (OSF) korábbi igazgatója arról is beszélt e felvételeken, hogy több alkalommal is fizetett egy-egy újságírónak az említett célból. Szavai szerint még az OSF vezetőjeként azért is bérelt fel újságírót, hogy az ösztöndíjas think-tankjük publikációját promótálja, de egy alkalommal egy egész hónapra is alkalmazott egy médiamunkást, hogy antikorrupciós ügyekről írjon. Hozzátette,

mivel kényes kérdés gázsit fizetni az újságírónak, ezért jellemzően „csak” a költségeket állják.

Az említett esetben, egy hónap alatt közel 10 ezer eurót tett ki az újságíró szállására, étkezésére, utazására, valamint a tolmácsolásra elszámolt összeg.

Nosko arra is kitért, megvannak a jól bejáratott embereik az ilyen feladatokra. Például Andrew Connelly, aki korábban a migrációs válság kapcsán támadta a bevándorlást ellenző országokat, köztük Magyarországot is. Cikkeiben szélsőjobboldalinak titulálta a Fideszt, és azt a valótlanságot írta egy helyen, hogy a magyar kormány éhezteti a menedékkérőket.

Az OSF egykori igazgatója arról is beszámolt, hogyan hasznosíthatók azok az anyagok, amelyek nem férnek be a napi politikával foglalkozó olyan nemzetközi lapokba mint a Politico, vagy a Financial Times. Úgy vélte, ezeket magazinokban lehet elsütni, részletesebb, riportosabb formában. Erre a célra szerinte a New Europe, a Visegrád Insight, vagy éppen a National Geographic is alkalmas.

Nosko kiemelt fontosságúnak nevezte, hogy az adott sztori megragadja a lapok figyelmét, s ezért szerinte akár kreálni is lehet a hírértéket.

A Magyar Nemzet erre példaként Petr Necas korábbi cseh kormányfőről írt, a Newsweekben megjelent 2015-ös cikket hozta fel – ezt ugyancsak Conelly jegyezte –, amelyben többek között az szerepel, hogy Andrej Babis, akkori cseh pénzügyminiszter már 9 éves korában kezdett üzletelni, mégpedig úgy, hogy teniszlabdákkal csencselt. A szintén Soros György támogatta Transparency International jelentésére hivatkozva pedig azt állították az írásban, hogy Csehország Malajzia és Bahrein között áll a korrupció szintjét tekintve.

Jóllakatott újságírók

Jeney Orsolya, az Amnesty International korábbi igazgatója arról beszélt egy Skype-interjúban, hogyan próbálják rávenni a külföldi sajtót, hogy a jogvédő szervezetek szája íze szerint írjanak bizonyos témákról.

„Ha a külföldi média képviselői érkeznek Magyarországra, akkor kvázi VIP-személyekként kezeljük őket, különleges bánásmódot kapnak. Alapvető dolog például, hogy elmegyünk velük villásreggelizni, de ha kiadunk egy jelentést, akkor is megetetjük őket. Nagyobb valószínűséggel írják meg ezeket a dolgokat, ha van egy ilyen kommunikációs csomag” – fejtette ki.

A korábbi cikkekben szereplő Kálmán Mátyás, a 24.hu és az Index korábbi munkatársa így beszélt az NGO-k által lekenyerezett újságírók elfogultságáról: „Nem lehet tudni, hogy (az adott újságíró) éppen kapott-e egy meghívást egy jó kis hotelbe, és mennyit ajánlottak neki, hogy azt írja meg, amit vissza akarnak hallani a médiából”.

***

Mint ismert, az elmúlt hetekben több olyan cikk jelent meg annak kapcsán, miként befolyásolják, több esetben manipulálják a Soros-világhoz tartozó meghatározó szereplők az újságírókat.

De külföldön is egyre többet cikkeznek az NGO-k ténybefolyásolási rendszeréről.

Nyitókép: AFP