Gyurcsány bizalmasai meghatározó szerepet játszanak Márki-Zay kampányában

2022-01-12 09:52:46
A korábbi MSZP-s miniszterhez, Ficsor Ádámhoz, illetve az egykori Együtt elnökéhez, Szigetvári Viktorhoz köthető DatAdat mérésekkel támogatja a baloldali miniszterelnök-jelölt kampányát.

Márki-Zay és a komplett ellenzék elmúlt hónapjainak szerencsétlenkedéseiről a 24.hu közölt egy részletes, átfogó cikket – erről mi is beszámoltunk –, ám az írásnak van rövid, ám lényeges része, amelyből egyértelműen kiderül, hogy Gyurcsány Ferenc köre meghatározó szerepet kapott a közös balos kampány szervezésében (is). A portál szerint ugyanis a korábbi MSZP-s tárca nélküli miniszterhez, Ficsor Ádámhoz, illetve az azóta megszűnt Együtt elnökéhez, Szigetvári Viktorhoz köthető DatAdat mérésekkel, adatsorokkal támogatja majd az ellenzéki miniszterelnök-jelölt munkáját, és ezt a cég meg is erősítette a 24.hu-nak.

Kizárólag az éppen aktuális ellenzéki narratívát propagálják

De honnan is lehet ismerős ez a vállalkozás? Tavaly áprilisban írtunk arról, hogy az Erősítő nevű új portál mennyi pénzt költött Facebook-hirdetésekre. Beszámoltunk arról, hogy az ellenzéki üzeneteket közvetítő internetes felület nem készít saját tartalmat, hanem mások cikkeit, anyagait dolgozza fel, majd hirdeti meg a közösségi médiában nem kevés pénzért. Ez így afféle társadalmi felelősségvállalást „erősítő” tevékenységnek is tűnhet, ám nem erről van szó. Az Erősítőn, illetve annak Facebook-oldalán kizárólag az éppen aktuális ellenzéki narratívába illeszkedő cikkeket propagálják. Az általuk követett „független hírforrások” közé tartozik a 24.hu, a Telex, a HVG, a 444, a Magyar Hang, a Válasz Online, a Szeretlek Magyarország, az Átlátszó, a G7, a Qubit, a Direkt36, a Media1, a Mérce, az Mfor, a Szabad Pécs, a KecsUP, a Debreciner, a Veszpresszó.

A balliberális média politikai üzeneteinek terjesztését felvállaló online felület adatkezelője egy Észtországban, Tallinban bejegyzett cég, az Amplify App OÜ,

amelyet pontosan ugyanarra a címre jegyeztek be tavaly decemberben, mint a többszázmilliós forgalmat bonyolító, DatAdat OÜ nevű vállalkozást. Az Amplify (magyarul: erősítő) képviselője Dessewfy Tibor, aki a DatAdat tulajdonosi körében is feltűnik. Dessewffy egyébként szociológus, az Átlátszó korábbi meghatározása szerint a „Gyurcsány-Bajnai korszak emblematikus agytrösztje”, a Demos egykori vezetője.

Csaknem félmilliárd forintot szedtek ki a DatAdatból

Arról is írtunk, hogy óriási választói adatbázist építenek Gyurcsány Ferenchez és utódjához, Bajnai Gordonhoz köthető hazai és külföldi vállalkozások,

a csatasorba állított cégek közül a legfontosabb az azonos nevű észtországi cég magyarországi leányvállalata, a DatAdat Professional Kft.,

amelynek ügyvezetője Ficsor Ádám korábbi polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító tárca nélküli miniszter. Emellett felelős pozícióban van Szigetvári Viktor korábbi államtitkár, egykori MSZP-s kommunikációs stratéga, illetve tulajdonos részben maga Bajnai. Ficsor, Szigetvári és Dessewffy személyében közös, hogy a 2010 előtti balliberális politikai elit tagjai, és mindhárman a korábbi kormányfő közvetlen tanácsadói, munkatársi, bizalmi köréhez sorolhatók.

Ez tehát az a vállalkozás, amely most komoly szerepet kapott a baloldali kampányban. Júniusban egyébként arról számoltunk be, hogy a DatAdat Professional Korlátolt Felelősségű Társaság taggyűlési jegyzőkönyvéből kiderül, 2020-ben a Társaság által a tagok részére kifizetett osztalékelőleg összesen 465 millió 367 ezer 471 forint volt.

Nyitókép: A 2018. április 4-én készült fotón Szigetvári Viktor, az Együtt miniszterelnök-jelöltje, Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke, Karácsony Gergely, az MSZP-Párbeszéd miniszterelnök-jelöltje, Fekete-Győr András, a Momentum elnöke és Szél Bernadett, az LMP társelnöke, miniszterelnök-jelölt vettek részt a Válasszunk! 2018 fórumán a budapesti Benczúr szállodában (MTI/Balogh Zoltán)