A Tragédia nem ért véget

2022-01-05 13:09:00
Négy írót kért fel a székesfehérvári Vörösmarty Színház Madách Imre fő műve továbbírására. A vállalkozásból a teátrum csaknem teljes társulatának részvételével izgalmas produkció született, amelyet a Színházi Dramaturgok Céhe nemrég az évad legjobb drámájának választott.

Kéri Gáspár írása a Mandiner hetilapban.

A jelenleg ismert világ pusztulása után az Úr új alkut köt Luciferrel: a bukott angyal egy féreglyukon át visszavezeti Ádámot és Évát a 20. századba, valamint a közeli jövőbe. Az utazásra annál inkább is szükség van, mert az új Édenben eszmélő, madáchi fantázia szülte első emberpárnak megfelelő szókészlete sincs az addig elképzelhetetlen történelmi kataklizmákra és személyes sorstragédiákra, amelyek az emberiségre vártak a század folyamán – és amelyek a jelen kihívásait látva várhatnak rá a jövőben is. A megismerés és a megtapasztalás, nem utolsósorban az emlékezés és az emlékeztetés lehetőségét a keretjátékba írt négy szín kínálja fel, melyeket négy kortárs író – a Térey János tragikusan korai halála miatt helyébe lépő Darvasi László, Závada Pál, a keretjátékot is jegyző Márton László, valamint Tasnádi István – írt. A darabot a színház négy rendezője, Szikora János, Hargitai Iván, Horváth Csaba és Bagó Bertalan vitte színre a társulat közel teljes színészi gárdájának részvételével. A hosszúra nyúlt 19. századból az éppen kifutni készülő Titanic fedélzetén lépünk át a jövő optimista ígéretével kecsegtető 20. századba, melyben az Úr ha nem halt is meg, hallgatásra van ítélve.

Nyitókép: Vörösmarty Színház / Kiss László

Ez a cikk csak előfizetéssel rendelkező olvasóink számára elérhető. Ha van érvényes előfizetése, jelentkezzen be!

Bejelentkezés