Tüntetést szerveznek a szobi és a ceglédi vasútvonal utasai

2019-09-11 20:52:00
Szakértők szerint az emeletes motorvonatok forgalomba állása javíthat majd a helyzeten.

Tüntetést szerveznek a késések és a kaotikus helyzet miatt a ceglédi és a szobi vasútvonal utasai – írja a HVG. A felháborodott utasok azután döntöttek így, hogy az elmúlt hetekben-hónapokban szinte alig volt olyan nap, amikor valamilyen fennforgás miatt ne késtek vagy maradtak volna el vonatok a MÁV két legforgalmasabb vasútvonalán. 

A HVG-nek nyilatkozó szakértők szerint a hamarosan forgalomba álló emeletes KISS motorvonatok sokat javíthatnak majd az utazási élményen, mert jobban gyorsulnak, mint a régiek, ráadásul a hely is több rajtuk és kevesebbszer hibásodnak majd meg. Ugyanakkor a vasúttársaságnál már hosszú ideje jelentkező égető személyzethiányt a KISS-ek sem fogják tudni megoldani, nem is beszélve a főváros környéki gyalázatos pályaállapotokról. 

A portál által megkérdezett szakértő szerint már az is sokat segítene az elővárosi vonatok ügyén, ha a szolnoki járműjavítóban az IC+ kocsik gyártása helyett a meglévő személykocsiállomány karbantartásával foglalkoznának, a kettő együtt ugyanis nem megy. Szintén javítana a helyzeten, ha javítanának a vonatok tisztaságán, hiszen a kocsik gyakran koszosak és szemetesek, bár a végállomásokon elméletileg takarítják őket. Az utastájékoztatás terén szintén előrelépésre volna szükség, mert sokszor a vonaton dolgozó jegyvizsgálók sem tudnak semmit a kialakult helyzetről, így az utasokat sem tudják megfelelően informálni. 

A HVG-nek nyilatkozó másik szakértő a döntéshozás problémáira hívja fel a figyelmet. Bár szerinte a kormány vasútpolitikájával nincs gond, a vasúttársaságnál konzerválódtak a szocializmus viszonyai, vezetői szinteken rendszeresen hoznak rossz döntéseket. Hasonló a helyzet azokkal a dolgozókkal is, akikkel nap mint nap találkozik az ember: amióta megszűnt a vasúti szakközépiskolák egy része, nincs megfelelő utánpótlás, így gyakran a forgalomirányítók sem a megfelelő döntéseket hozzák meg.