Ez hiba volt, amit nem lehet nem korrigálni, mert a jövőnk a tét

2022. október 5. 9:58

Bencsik Gábor
Facebook
A polgári kormány súlyos mulasztásba esett a pedagógusbérek érdemi emelésének elmulasztásával.

„Tanárok

Úgy látszik, a fölkeveredett világunkban most már hozzá kell szoknunk, hogy szétbogozhatatlanul összekeverednek a dolgok. Igazság és hamisság fonódik egybe, és az ember egyre nehezebben tudja eldönteni, mi a helyes válasz az elébe kerülő kérdésekre.

Sztrájkot hirdetnek a tanárok. És ebben egymásba mosódik a jogos követelés az ellenzéki kormánybuktatási szándékkal. Legalább annyit tehetünk, hogy nevén nevezzük mind a kettőt.

A mulasztás

Ki kell mondanunk, hogy a polgári kormány súlyos mulasztásba esett a pedagógusbérek érdemi emelésének elmulasztásával. Ismétlem: ez súlyos mulasztás. Amikor a kormány sikeres gazdaságpolitikájának eredményeképpen jelentős költségvetési lehetőségek nyíltak, a jövőbe történő beruházásnak ez a formája, a tanárbérek érdemi emelése elmaradt, a felszabadult pénzek másra mentek el. Ez hiba volt, amit nem lehet nem korrigálni, mert a jövőnk a tét. Akárhogyan is alakulnak a tárgyalások az unióval a támogatásokról, a magyar hazai összterméken (GDP) belül a közoktatásra fordított hányadnak a lehető leghamarabb az uniós átlag fölé kell emelkednie. Ez a siker egyetlen útja.

A kormánybuktatási szándék

Ellenzéki politikusok, ellenzéki érzelmű tanárok most lehetőséget látnak arra, hogy amire a magyar politikai ellenzék képtelen volt, a jogos tanári elégedetlenség hullámán kormányt buktassanak, revánsot vegyenek az április 3-i vereségért. Ezt a mozgalmat egyértelmű kormánybuktatási szándék fűti. A polgári engedetlenség álcája alatt tartott jogellenes sztrájk mögött politikai csiki-csuki rejtőzik: ha nem rúgtok ki, holnap mindenki leteszi a munkát, ha kirúgtok, holnap mindenki értünk tüntet majd.”

Nyitókép: Facebook

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 248 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ma egy tanárból akár bohócot csinálhatnak az iskolákban. A túlzásba vitt diák jogok, a szőnyeg alá söpört etnikai alapú szocializációs kérdések sokszor ellehetetlenítik a tanárok munkáját. Lásd Gyöngyöspata. Talán ezért sem vonzó a tanári pálya. És amikor az oktatás hiányosságairól beszélnek, soha nem merül fel a tanárok szerepe, hiszen sokan jobb híján mennek tanárnak.

nyilván minden tanár vérgőzös mszp-s. nyilván te is szeretnéd, ha a gyerekedet/unokádat 70+ éves tanárok tanítsák - ez önmagában garancia a magas színvonalú, korszerű tudás átadására. aki ma még a tanári pályán van, az vagy hobbiból tanít (pl. férje felsővezető, és abból élnek), vagy fakír, vagy 60+ éves, mert addigra már majdnem el lehet érni egy gyári melós fizetését a tanári pályán.
csak azt mondd meg, hogy 10-20 év múlva honnan lesznek akkor 60+éves pedagógusok, ha ma senki nem megy annak, mert a 170.000 nettó kezdő kereset még melegvízre sem elég?
az az irány rendben van, hogy 10-15 év múlva annak lesz érettségije és piacképes tudása, akinek a szülei ki tudják csengetni a milliós tandíjat a nívós magániskolában? a többiek meg mennek zsellérnek funkcionális v. tényleges analfabétaként?

ps: a tanár bármikor be tud állni az iparba dolgozni. a szalagmunkás viszont nem tud a katedrára állni tanítani.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés