A Fidesz sem ellenezte, hogy hatszorosára emeljék a DK fővárosában az újbudaiak parkolási díjait

2021. január 12. 12:57

Novák Előd
Facebook
Az önkormányzat fittyet hány a törvényileg előírt kötelezettségére, a parkolóhelyek biztosítására.

„A Fidesz sem ellenezte, hogy hatszorosára emeljék a DK fővárosában az újbudaiak parkolási díjait, és 9000 eddig ingyenes parkolóhelyet tegyenek fizetőssé a parkolási maffia lobbija nyomán, egyedül szavaztam a rendelet módosítása ellen, tartózkodás sem volt - ez is kiderül ebből a videóból.

Eközben a kormányzat a Műegyetem rakparti villamospályák hosszabbításával 300 parkolóhelyet szüntetne meg, ezért a Mi Hazánk Mozgalom inkább a trolibuszhálózat bővítését szorgalmazza, mely sokkal olcsóbban megvalósítható, a meglévő közutat tudja használni, a parkolóhelyeket is meghagyva.

Bár a kormány végül szerencsére országosan megtiltotta az önkormányzatoknak az adó- és díjemeléseket, az így egyelőre elhalasztott újbudai javaslat szerint lakásonként az első gépjármű éves parkolási díját a 6-szorosára, a második kocsiét 12-szeresére emelnék.

A képviselő-testület online tanácskozásán a Fidesz képviselői nem vettek részt, és szavazatukat sem adták le utólag sem az elektronikus űrlapon, módosító javaslatot is csak én nyújtottam be, hogy legalább a Budaörsön működő modell szerint két órát ingyenesen parkolhassanak az ügyeiket intézők, ezzel ugyanúgy távol tartva a kerületet P+R parkolónak használó átutazókat, de nem támogatták javaslatomat, ahogy azt sem, hogy az Újbuda az újbudaiaké elv jegyében legalább minden helyi lakos ingyen parkolhasson a saját kerületében, ha már komoly gépjárműadót és kötelező biztosítást fizetnek, illetve az üzemanyagokat is komoly adók terhelik. Bár az önkormányzati törvény 13. §-a kötelezi a helyhatóságokat a gépjárművek parkolásának biztosítására, sajnos nem támogatnak semmilyen parkolóhelybővítést, amit a Mi Hazánk szorgalmaz, mindig csak azok számának csökkentése van napirenden, pl. a Bocskai út felújítása során 137 parkoló szűnt meg.

Újbuda megtelt, a túlépített kerületben ráadásul az önkormányzat parkolóhely-megváltás jogcímen rendszeresen hasznot húz az újépítésű házakhoz előírt kötelező számú parkolóhelyek építésének szabotálásából. Vannak területek, ahol akár 30-40 percet is kell a lakóknak még a parkolási maffia fizetős területén is parkolóhely keresésével tölteniük, mert az önkormányzat fittyet hány a törvényileg előírt kötelezettségére, a parkolóhelyek biztosítására.

Újbuda történetének legnagyobb korrupciós ügye volt a Kopaszi-gate, most újabb, az 1-es villamossal néhány tíz méterre párhuzamosan járó villamossal is kiszolgálnák ezt a túlépítést, a politikusbűnözők és az ingatlanspekulánsok látványos kiszolgálása ez. Az ott engedélyezett tízezer lakás egy kisebb város, aminek felépítését, a kerületbe bepasszírozását lakossági tájékoztatás és érdekegyeztetés nélkül hajtották végre. A XI. kerület nagy lehetőségét az MSZP-SZDSZ-es önkormányzat elkótyavetyélte, Molnár Gyula és Lakos Imre átjátszotta olyan ingatlanspekulánsoknak, akik a Kopaszi gátat pihenő-szórakozó területek (pl. Vidámpark) helyett egy egész várost építettek fel ott, fejlesztésnek hazudva.

https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR2wCJl8RuvyFoxRm_ST846yiKaPQEkHhkJfNqKKR2UH1g_ij-V9zKqZ7Gg&v=1I_fFD_fPpc&feature=youtu.be&ab_channel=MiHaz%C3%A1nkMozgalom”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 21 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés