Szabadon száll a mérges füst

2019. november 21.

Joób Kristóf
A nagy tengerjáró hajók klímaromboló gázkibocsátására vonatkozó szabályok szigorításáról tárgyalt november közepén az ENSZ. A robbanómotoros autókkal szembeni módszeres „gyűlöletkeltéshez” és szabályozásai iránti hevülethez hasonlót azonban fura módon eddig nem nagyon tapasztalt a rendkívül környezetszennyező iparág.

November 11-e és 15-e között tartotta az üvegházhatású és légszennyező gázok kibocsátásának csökkentéséről szóló ülését az ENSZ Nemzetközi Tengerészeti Szervezete (IMO). A delegáltak egyebek között arról tárgyaltak, hogy a hajók sebességének  20 százalékos csökkentésével mérsékelnék a klímára káros gázkibocsátást. Úgy tűnik, erre az egyetlen konkrét lépésre futotta ahhoz, hogy teljesítsék az ENSZ által kidolgozott merész stratégiai célokat: a kibocsátás felezését 2050-ig, illetve a fosszilis erőforrások arányának 40 százalékos csökkentését. Számos más megoldás is terítéken van, de vagy anyagi, vagy technikai okokból egyelőre nehezen megvalósítható. Egyéb rövid távon is érzékelhető hatású változtatásban egyelőre nem tudtak egységes álláspontra jutni az egyes államok – szögezi le az Euractiv.

Ez a cikk csak előfizetéssel rendelkező olvasóink számára elérhető. Ha van érvényes előfizetése, jelentkezzen be!

Bejelentkezés