Rétvári: Ma már más képet mutatnak az iskolák, mint tíz éve

2019. november 13. 12:02
Az idén mintegy 83 ezer diák, 9 ezer pedagógus és sok száz iskola vett részt a Csodaszarvas-kezdeményezés keretében megvalósított különböző programokon – mondta el az államtitkár.

Ma már egészen más képet mutatnak az iskolák, mint nyolc-tíz éve, szinte rájuk sem lehet ismerni – mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára a közoktatásban 2010 óta megvalósult fejlesztésekre, innovációkra utalva szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.

Rétvári Bence példaként a két éve indult Csodaszarvas Iskolai Közösségi Programot említette, amely arról szól, hogy az iskola kilép az osztálytermekből, a 45 perces időkeretből és teljesen másfajta pedagógiai módszereknek nyit teret. A kezdeményezésben partner pedagógusoknak a program arra is lehetőséget teremt, hogy június második felében – táboroztatás keretében – „teljesen más módon keltsék fel a diákok érdeklődését”, például az irodalom, a történelem és természettudományok iránt – tette hozzá az államtitkár.

Ismertetése szerint a kéthetes Csodaszarvas-táborokban a tanárok számos témamodulban „találhattak ki” újabb megközelítéseket. Ezek sorában az idegennyelvet, a művészeti oktatást, a természetismeretet és környezetvédelmet, a sportot, a nemzeti és kulturális identitást és digitális világot említette Rétvári Bence.

Az államtitkár a digitalizációra utalva azt is megjegyezte, hogy ma a tanárok egészen másfajta kihívásokkal szembesülnek, mint húsz éve, ezért más környezetben kell a diákok érdeklődését lekötni, és befogadhatóvá tenni számukra a tananyagot. A program eredményeiről elmondta, hogy az idén mintegy 83 ezer diák, 9 ezer pedagógus és sok száz iskola vett részt a Csodaszarvas-kezdeményezés keretében megvalósított különböző programokon.

Rétvári Bence közlése szerint a Csodaszarvas-programnak köszönhetően már 357 teljesen új pedagógiai elveken nyugvó vázlat, tematika, több mint 850 játék és 950 ötlet segíti azon pedagógusok munkáját, akik az óráikba szeretnének „színt, fűszert” vinni. A nagyon sikeres Csodaszarvas-program ebben segít, továbbá abban is, hogy a diákok ismeret-megszerzési, időbeosztási és együttműködési készségeit, valamint nemzeti identitását is erősítse – mutatott rá Rétvári Bence.

Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke többek között arról beszélt, hogy a Csodaszarvas Iskolai Közösségi Program szakmai hátterét az Emberi Erőforrás-fejlesztési Program egyik pályázata (EFOP-3215) adja, annak szakmai háttéranyagait és keretrendszerét az Oktatási Hivatal biztosítja.

(MTI)

Összesen 10 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Az iskolák, benne a gyerekek erkölcsi állapota tovább züllik és züllik, mint a magyar társadalom.
Pedig az iskolákat RENDBE LEHETNE - KELLENE! - TENNI, legalább alap szinten a tisztelet megkövetelése életbe vágó - LENNE... De lassan már nem lesz olyan, hogy élet, - csak a very-very műboldog-kultúra - vagy már ma sincs...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés