Jó lenne, ha ez lenne az etalon a jövőben

2019. november 13. 14:37

Vitézy Dávid
Facebook
A nagy európai futballarénák gyakorlata is az, hogy a tömegközlekedésre alapozzák a stadion megközelítését.

„Olvasom az aggodalmakat, hogy a 68 ezres Puskás Ferenc Arénához milyen kevés parkoló épült és a szurkolók nem tudnak autóval menni, hisz csak 500 parkolóhely létesült. Szerintem ez így helyes és példaértékű.

Ekkora látogatószámú intézményt lehetetlen közúton kiszolgálni, az egész város bedugulna, ha tízezrek indulnának útnak autóval a Kerepesi úton és a Thököly úton egyszerre a stadionhoz. A Puskás Ferenc Aréna mellett ott az M2-es metró, amit – ahogy a korábbi Népstadion nagyrendezvényei idején is csináltuk – nyilván sűríteni kell több tízezres látogatószámú események idején. Ne felejtsük: még ha teltház is van, az M2-es metró és az 1-es villamos, illetve a több kaputól gyalogtávon belül elérhető M4-es metró és a Thököly úti buszok legfeljebb háromnegyed óra alatt képesek elszállítani 68 ezer embert. Több ezer autónak kijutni egy parkolóból sokkal tovább tartana, és nem is lenne hol kijutniuk, hisz a stadion körüli utakat a tömegek mozgása miatt lezárják, ahogy ez a Népstadion működése idején is a gyakorlat volt.

A nagy európai futballarénák gyakorlata is az, hogy a tömegközlekedésre alapozzák a stadion megközelítését és nem is próbálják azt a látszatot kelteni, hogy talál majd parkolót, aki autóval indul útnak. Amerikában vannak persze autóközpontú nagy stadionok – de ezeknél az aréna területének sokszorosát foglalja el a csak néha-néha kihasznált parkolásra szolgáló betontenger, ahonnan órákba is telhet az esemény vége után autóval kijutni (volt szerencsém az élményhez Texasban).

Szerintem jó, hogy egy közberuházás felismerte: a parkolóhelyek száma önmagában is hatással van arra, hogy az emberek hogyan próbálnak majd odajutni és ezáltal az intézmény fenntarthatóságára is. Jó lenne, ha ez lenne az etalon a jövőben.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 44 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Igaza van, mellesleg autóval a Wembley is katasztrófa. Egy nem is telt házas meccsen voltam kint, egy 6 sávos út szűkül be 1 sávosra a parkolók felé, a ki- és bejutás kb. 1 óra. A tömegközlekedés a budapestiek szempontjából nem is lehet kérdés, a vidékről érkezőknek kell kitalálniuk, hol hagyják a kocsit, de az 1-es vagy a Metró mentén akadnak erre opciók.

Ez a világon mindenhol így van, kivéve az USA-ban ahol mindenhova autóval járnak.

Ez pontosan így van, Londontól Barcelonáig, mindenhol.
Metró, és kész.

(Érdekes, hogy mennyire SZELEKTÍV a kényszeres BEZZEG-EURÓPÁZÓK hallása...)

Nem is rossz ötlet.
A Fidesznek és általában a jobboldalnak mindenképp valami merészet kell húznia, ahogy Tarlós is az volt 2006-ban (illetve még a nem túl jól elsült 2002-es Schmitt Pál-indítás is ebbe a körbe tartozik). Mivel a fővárosban a Fidesz trendszerűen hátrányban van a ballibbel szemben, egy fideszes pártpolitikust jelölni még akkor sem kecsegtet jó esélyekkel, ha az népszerű és jó jelölt.

Ilyen Vitézy-féle figurával lenne érdemes próbálkozni, mindenképp.

"Mellesleg amit tett a BKK élén, abból él ma is a főváros tömegközlekedése."

Ez pontosan így van.
Akkor volt egy óriási előrelépés mindenben, a távozása óta megint csak stagnálás van (jó esetben...).

Szegény apámat juttatod eszembe, aki aki ameddig képes volt a vezetésre, mindenhová autóval járt, és ott is leparkolt vele, ahol abszolút tilos lett volna, hogy ezzel megspóroljon két perc gyaloglást. Amikor meg már nem vezethetett tovább, el sem ment otthonról, hacsak nem szállítottam. Amúgy a közeli Aréna plázának van egy elég nagy parkolója, aki vidékről jön és nem akar sokat gyalogolni érkezzen hamarabb és hagyja ott az autót. Amúgy a 90,000-es Wembleynek 3000 férőhelyes parkolója van, ahová meccsnapokon előre kell helyet foglalni.

Magam is Vitézy-fan vagyok, amennyire tudom őt túl technokratának tartják, viszont egy Pokorni főpolgármester-Vitézy (alpolgálmester) duóban látnék fantáziát.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés