Hableány: fotókon a csepeli vizsgálat

2019. június 14. 17:40
Nyilvánosságra hozta a felszínre hozott roncsokról készített fotókat a rendőrség honlapja, a police.hu

A fotókat a rendőrség készítette minden kegyeleti szempontot figyelembe véve a keddi kiemelés után, amikor is 26 óráig vizsgálták egyhuzamban a hajó roncsait. A teljes rendőrségi közleményt itt olvashatja el.

BRFK Fotó

BRFK Fotó

BRFK Fotó

BRFK Fotó

BRFK Fotó

Összesen 40 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ezekre a kérdésekre válaszoltak a szakértők az M1-en minden nap. Mivel napokig egész nap ezzel foglalkoztak, különböző szakértőket hívtak be. A riporterek a helyszínről is nagyon jól informáltak voltak.
A szállodahajó minden utasát kikérdezték. Természetesen a személyzetet és az irányítókat is.

Mire visszatolatott addigra már a többi hajóról mentették a vízbe esett utasokat. Lehet, hogy bedarálta a három eltüntet. Lehet, hogy nem. Ezt a kérdést is feltették és válaszoltak rá.

Az előzést tartalmazza a Hajózási Szabályzat.
57/2011. (XI. 22.) NFM rendelet https://net.jogtar.hu/jogszaba..

Ebben a rendelet olyan nincs amit megfogalmazol.
A közlekedésben pedig alapszabály, hogy az elöl haladó járműnek elsőbbsége van. A Hableány pedig elől haladt, így neki volt elsőbbsége. A Szabályzat előírja, hogy az előző hajónak fel kell venni a kapcsolatot az előzni kívánt hajóval és csak ekkor kezdheti el az előzést, ha visszaigazolják. Ezt a Viking hajó kapitánya elmulasztotta. Az értesítésre, forgalmazásra rendelkezésre - sorrendiség - a rádió, a fényjelzés, hangjelzés.
Valószínűsíthető, hogy egyiket sem alkalmazták.

Szerintem az előzési szabályok figyelembevételével a híd előtt, illetve a két pillés között nincs meg a lehetősége a szabályos előzésének. Ebben is mulasztott a Wiking személyzete.

Valószínűsíthető, hogy a Wiking kormányosa a követési távolságot sem tartotta be, nem csökkentette a sebességet. Arra is lehetősége lett volna, hogy 60 méteren beül megálljon. Sőt! Tán hátramenetben még előbb is. Ebben is mulasztott a Wiking kormányosa. A hajó kapitánya pedig az első számú felelős.

150m? Tán túlozva 15 méter a Duna feneke, de akik menekülve fölúsznának azoknak igen rosszul jön pluszban egy vagy két Viking nagy hajócsavarja.

Bocsánat, már értem úgy, de azon a távon (150m lefelé) a sodorvonalban épp a következő Viking nyomult éppen fölfelé,nem? ...

valóban, nem olyan mint az autó. pl. kereke sincs.
viszont ha megnézed a videót, a hajó kb 15 méteren belül megállt, amikor akart. völgymenetben persze biztos nagyobb a fékút, de ez itt nem tengeri és/vagy tavi hajókázás...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés