Cseh Katalin privatizációs ötlete a legrosszabb, ami egy vasúttal csak történhet

2019. június 13. 13:27

Tóth Csaba Tibor
Mérce
Lehetetlen nem felfedezni némi ideologikus mázt.

„Nem véletlen, hogy a brit Munkáspárt nem sokkal Tony Blair és Gordon Brown után, de még Jeremy Corbyn előtt már felvetette, az egyetlen kiút az lehet, ha újra államosítják a vasutat, és hasonló struktúrát hoznak létre, mint a holland vagy német államvasúti rendszer. A sors iróniája, hogy ez utóbbiak egyébként a brit vasúti privatizáció legnagyobb nyertesei közé is tartoznak. Corbyn pedig már egyenesen ezt tette meg egyik fő kampánytémájává: saját maga is beült zsúfolt virgines vasúti kocsiba, és onnan követelt változást. Ez nem is csoda. A vasút államosítása jelenleg talán az egyetlen olyan ügy, amelyben a britek 64%-a vele ért egyet.

Abban tehát, hogy Cseh Katalin szerint mindezen átmenni jó ötlet a MÁV esetében is, lehetetlen nem felfedezni némi ideologikus mázt: a MÁV állami finanszírozási struktúrájával persze éppen elég baj van, ugyanakkor a privatizáció egyetlen átfogó példája, Nagy-Britannia, arra enged következtetni, hogy mindez egyszerűen nem működik, és nem véletlenül nem voltak követői sehol a kontinensen.

Az még ennél is érdekesebb, hogy Cseh mindezt nem pusztán neoliberális keretben osztotta meg követőivel, hanem éppen a vasút környezetkímélő jellegének kapcsán, tehát a klímaváltozás kontextusában esetlegesen felmerülő vasúti reformként. Ez mindennél jobban mutatja, hogy a 2019-es, nem éppen szokványos EP-választás valóban átalakította a piacpárti logikát, és immár »zöld« és »környezetbarát« (újrafelhasználható) csomagolásban kíván piacosítani.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 87 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A britek meg közben államosítani akarják a vasutat. CseKa elég sekélyértelmű a fixpályás közlekedést illetően is. Jó helyen lesz az EP-ben, így legalább sok vizet nem fog zavarni.

Válaszok:
Negue | 2019. június 13. 22:38

Cseh Katalin most minden tájékozottság, minden felelősség nélkül tehet javaslatokat. Soha nem kerül abba a helyzetbe, hogy ezeket majd a gyakorlat alapján is meg kell védenie. Kibicnek semmi sem drága, ez így rendben is lenne, de ha valaki politikus szeretne lenni, ennél komolyabb megnyilvánulásokra van szüksége.

Hála a jóégnek, hogy az EP, ellentétben a nemzetek parlamentjeivel, nem szavazhat meg törvényeket.

És úgy akarta igazolni a privatizáció pozitív hatását, hogy vonattal ment ki Brüsszelbe, többek közt a német és osztrák állami vasút vonalait használva.

Válaszok:
pollip | 2019. június 13. 14:40

Valami liberális meg bevezetné a vizitdíjat.

Így kevesebb repülő szállt fel aznap:-))))))))))))

Szdsz: "az állam a legrosszabb tulajdonos". ... és be is bizonyították.

Karácsony ingatlanadót akar bevezetni, de csak a fideszeseknek;:-))))
Az ellenzék megint fordítva ül a lovon

Azért nem árt tisztázni a fogalmakat:

1. Vasutat építeni: beruházás - tegye akár magáncég is, áldásunk rajta.
2. Vasút privatizáció: kótya-vetya szaré-hugyé. Ismerjük!

Tehát nem önmagában a magán vasúthálózattal - magán
személyszállítással van a baj.

Hozzászólásod érdektelen, témához nem tartozó.

Miért, várt tőle valaki, valami értelmeset?

Apa kezdődik! Ha valakinek kétségesei lettek volna a francia macaroni Lendület testvérpárja kapcsán, hát íme! Ezt a mozit láttuk már. Kicsiben MÁV Cargo, nagyban brit vasutak. Minél nagyobb értéktömeget megmozgatni. A privatizáción, majd utána az állami visszavásárláson minél nagyobbat kaszálni. Az utasnak marad a lassú, késő, nem induló, büdös, qrva drága kényelmetlen vagon.

A francia Suez vízmű modell Afrikában már jól be lett játszva, érett állapotában lett Magyarországon bevetve.

Ne aggódj! A felcsúti kisvasút teljes biztonságban van!

Vannak ágazatok, amiket NEM SZABAD "privatizálni", ilyen maga az egészségügy szervezete, és a vasút, az autópályák.

Ez a nő életveszély. NINCSENEK újabb évtizedeink alkalmatlanok, bár médiájuk sulykolásának befolyása miatt szabadon választottak, kormányzati hibáinak helyrehozására.

Egy népnek ki kell termelni magából azokat, akik képesek a közjót szem előtt tartva, intelligensen vezetni. Ha ez bármilyen okból (pl. családok, iskola helyzete) nehezen megy, nem az a megoldás, hogy üveggyönygyökért (üzletnek becézve), más népek kezébe adjuk a nemzeti vagyont.

Az eredményt láfttuk a balos médiában hangsúlyozottan szép emlékű Horn-Suchmann privatizációs ámokfutás áldozatainál. Nagyon sokba került a felszámolásuk, természetesen NEM az elkövetőknek.

Válaszok:
Agnieszka | 2019. június 14. 8:20

Természetesen ezt sokkal rövidebben is el lehetett volna mondani, azzal, h. Cseh Katka kiféle-miféle a szegény Donáth leánnyal együtt.

Sikerük múló lesz, csinálhattak volna valami értelmesebbet.

Ez a nő buta!
Bizonyítéka annak, hogy nem a tanulás adja az észt.
Arra bizony születni kell.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés