Sikerpropaganda helyett

2019. április 26. 7:59
B. Molnár László
Magyar Hang
Úgy tűnik, ha az oktatás kerül szóba, a kormányt továbbra sem zavarják a tények.

„Úgy tűnik, ha az oktatás kerül szóba, a kormányt továbbra sem zavarják a tények. Bárki szólal meg ebben a témában, csak azt hajtogatja, hogy helyreállt a pedagógusok megbecsülése, nőtt a bérük, bevált a 2013-ban bevezetett életpályamodell. Legutóbb éppen Rétvári Bence államtitkár nevezte korszakalkotó sikernek utóbbit, mondván, a minősítési eljárásnak köszönhetően már több mint 55 ezer tanár lépett előre a pedagógus I. fokozatból pedagógus II-be, és ezzel havi 30 ezer forinttal nőtt a bére. Az egy pillanatra sem zavarta meg, hogy a fokozatlépéshez szükséges portfólió elkészítése és annak minősítő jellege ellen a pedagógusok nagy többsége évek óta próbál szót emelni: szerintük nem az elméleti és gyakorlati tudás, tapasztalat alapján minősítik őket, pusztán azokat díjazzák, akik – így vagy úgy, de – hajlandók elvégezni ezt a rendkívül időigényes, kényszerű feladatot a mindennapos, amúgy is hatalmas leterheltségük mellett.”

 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 15 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés