Egyetlen konkurenciánk az idő

2019. április 18. 11:44
Partos Bence-Arany Bence
Portfolio

Harmadéves hallgatók voltunk, amikor vettünk 20 euróért egy Wordpress templatet és elindítottuk a Mindset Pszichológiai Szaklapot.

Három éve alapítottátok a Mindset Pszichológiát, az ország egyik legnagyobb pszichológiai központját. Meséljetek kicsit az eddigi utatokról! Hogyan hoztátok létre mindezt?

Partos Bence: Harmadéves hallgatók voltunk, amikor vettünk 20 euróért egy Wordpress templatet és elindítottuk a Mindset Pszichológiai Szaklapot, amely mögé felépítettünk egy országos szakmai mozgalmat hallgatókból, oktatókból és elismert szakemberekből. Jelen voltunk és vagyunk Budapest mellett Szegeden, Debrecenben, Pécsett és Kolozsváron is. Kezdetben a több mint 100 fős közösség tagjai önkéntes alapon publikáltak írásokat, mi pedig az egyetemi ösztöndíjainkat fektettük be a platformba. Hamar százezres nagyságrendű havi olvasótáborunk alakult ki, majd a fenntarthatóság jegyében egy új, profitábilis médiamodellt dolgoztunk ki, és további szolgáltatásokat építettünk a nagy olvasottságunkra. Először rendezvényszervezésbe kezdtünk, ma már azonban pszichológiai tanácsadással, terápiával, szervezetfejlesztéssel, kutatással és oktatással is foglalkozunk. Így lett a szaklapból pszichológiai központ.

Egészen elképesztő divatja van ma a pszichológiának: számos magazin, önismereti szakértő, coach és önsegítő könyv ontja az emberiségre a „tudást”. Egy ilyen közegben mi motivált benneteket, miért gondoltátok, hogy szükség van egy újabb ezzel foglalkozó médiumra? 

Partos Bence: Gyakran „vádolnak” minket azzal, hogy ügyesen megláttunk egy piaci rést, de valójában nem ez motivált bennünket, amikor megalapítottuk a Mindsetet. Egyszerűen csak szerettünk volna közösen létrehozni valamit, csinálni egy új projektet. Hallgatók voltunk, passzívan szívtuk magunkba a tudást az egyetemeken, de égett bennünk a vágy, hogy adjunk valamit a világnak. Közben persze láttuk azt is, hogy nincs olyanpszichológiával foglalkozó médium, amely egyszerre lenne szakmai és közérthető, csupán a két véglet létezett: a száraz tudomány és a pszichobulvár. Nekünk sikerült megtalálnunk azt az aranyközép utat, amely a tudományos tartalmak és az izgalmas, közérthető cikkek között húzódik. Egy érthető szaklapot hoztunk létre, ami ma már az ország legolvasottabb pszichológiai médiuma. Bebizonyosodott, hogy az olvasóknak is van igényük a minőségi tartalmakra.

Arany Bence: A pszichológia egy olyan tudomány, amit előszeretettel fogyasztanak az emberek, hiszen nem annyira rétegtartalom, mint a közgazdaságtan vagy a jog, főleg, ha jól egyensúlyozunk a szakmaiság és közérthetőség mérleghintáján. Első és legfontosabb vezérfonalunk az volt, hogy a tartalom, amit közlünk legyen egyszerre szakmai és közérthető, ennek ellenére előfordult, hogy elhajoltunk egyik vagy másik irányba: volt, hogy egy cikk túl szakmaira sikeredett, és az olvasók nem értették meg, ahogy az is előfordult, hogy nem lett kifejezetten professzionális, olyankor pedig a szakma akadt ki. 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
A bejegyzés trackback címe: https://mandiner.hu/trackback/146981