Ubrexit

Kivonul az Uber Magyarországról

2016. július 13. 10:23
Fekete Zoltán ügyvezető a cég sajtótájékoztatóján elmondta: felfüggeszti a szolgáltatást az Uber Budapesten július 24-én 12 órától, amikor életbe lép a működését ellehetetlenítő jogszabály. Az Uber képviselője beszámolt arról, hogy keresték a megállapodást a kormánnyal, de teljes elutasítás fogadta őket. A startup kivonulásával több adóforinttól esik el az állam, mint amennyit a nagy taxiscégek fizetnek.

Az Über sofőrjei kaptak levelet a személyszállító startup cég távozásáról – írta meg a 444. További hírek szerda folyamán várhatóak: előzetes hírek szerint Fekete Zoltán, az Uber ügyvezetője „az Uber jövője Magyarországon a július 24-én hatályba lépő jogszabály után” címmel fog sajtótájékoztatót tartani.

Fekete Zoltán ügyvezető a cég sajtótájékoztatóján megerősítette: felfüggeszti a szolgáltatást az Uber Budapesten július 24-én 12 órától, amikor életbe lép a működését ellehetetlenítő jogszabály.

Visszajönnének, ha a kormány nyitottabb lenne

Hozzátette: a jogszabály nyomán bevonhatják az autósok jogosítványát, elvehetik rendszámukat annak ellenére, hogy minden engedéllyel rendelkeznek. Mint mondta, nem szeretnék ennek kitenni 1200 egyéni és kisvállalkozó autósukat. Hangsúlyozta, az kezdettől fogva keresték a párbeszédet a döntéshozókkal, több alkalommal tettek le konkrét javaslatot az asztalra, de „zéró nyitottság és zéró hajlandóság” volt a döntéshozókban, hogy érdemben foglalkozzanak ezekkel.

Az ügyvezető elmondta, határozatlan időre függesztik fel a szolgáltatást Magyarországon. Dolgozni fognak a szabályozás további módosításán, ha lesz igény a döntéshozók részéről erre – tette hozzá. Elsősorban rajtuk áll, mikor változhat meg a szabályozás, ha ez megtörténik, akkor visszatérne az Uber – mondta. Kitért arra is, megnézik, milyen más szolgáltatás élhet meg Budapesten, mivel az Uber rendszerét a személyszállításon kívül másra is használják. Egyelőre konkrét tervek nincsenek – tette hozzá.

Elutasított közeledés

Fekete Zoltán szerint egyértelművé tették, hogy az Uber be akarja tartani a szabályokat, minden feltételt teljesítettek, ami felmerült. Kötelezővé tették a sofőröknek a vállalkozói adószámot, amelynek nyomán a rendszer a nevükben elektronikus számlát állít ki az utasoknak. Személyszállítói engedéllyel ma már minden sofőr rendelkezik, az autóikat is levizsgáztatták, aki nem teljesítette ezeket a feltételeket az nem használhatta a rendszert – mondta. Minden fuvar 1,3 milliárd forintra volt biztosítva – jegyezte meg. Az Uber arányait tekintve több adót fizet Magyarországon, mint a milliárdos forgalmat bonyolító legnagyobb taxiscégek – tette hozzá az operatív igazgató.

Bíztak abban, hogy születhet egy innovációbarát szabályozás, ami nem született, helyette tiltó szabályozás lép életbe, amellyel az államkassza is adóbevételtől esik el – mondta. Emlékeztetett, az Európai Bizottság júniusi iránymutatása szerint a sharing economy (közösségi gazdaság) szabályozására nem elfogadható a tiltás, a blokkolás. Több európai országban fogadtak el az ilyen típusú szolgáltatásokat a jogrendbe beillesztő szabályozásokat, példaként Finnországot, Romániát, Litvániát és Észtországot említette. 

Kitért arra, hogy a franciaországi labdarúgó Európa-bajnokság során több mint egymilliónyian utaztak az Uberrel. A világ 480 városában, 21 uniós országban működik a szolgáltatás. Felidézte, 160 ezer felhasználója volt a szolgáltatásnak Budapesten, az utazások 39-40 százaléka külföldiekhez köthető, főleg a 20-35 éves korosztály utazott velük. Az Uber Magyarországon Budapesten kívül Budaörsön, Budakeszin, Nagykovácsiban, Solymáron, Pilisszentivánon, Pilisvörösváron, Pomázon, Pilisborosjenőben, Ürömben, Pátyon, Telkiben, Gyálon és Dunaharasztiban nyújt szolgáltatást. 

Kegyelemdöfés

Az Országgyűlés június 13-án fogadta el azt a törvényjavaslatot, amely alapján ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak. A tiltás akkor rendelhető el, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet. A diszpécserszolgálati tevékenységről rendelkező kormányrendelet szerint önálló diszpécserszolgálati tevékenységet vállalkozás a közlekedési hatóság által kiadott engedély birtokában végezhet.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi közleménye alapján a jogszabály szerint a jogellenesen működő személytaxis személyszállítás a jövőben azzal is szankcionálható lesz, hogy az engedély nélkül végzett  tevékenységhez használt személygépkocsit első alkalommal 6 hónapra, ismételt szabályszegés esetén legfeljebb 3 évre ki kell vonni a forgalomból. A járművezető kilenc büntetőpontot kap, ismételt elkövetés esetén újabb kilencet, vagyis ebben az esetben automatikusan fél évre visszavonják a vezetői engedélyét.

 
Rajcsányi Gellért
2016. July 13. 11:10
A taxis lobbistákon kívül senkinek nincs oka örömködni az Uber kivonulása (kiszorítása) fölött. Természetesen sokat lehet vitázni az Uber módszereiről, működési elveiről, és ha vannak ütközések a joggal, akkor arra megoldást kell találni. Esetleg tárgyalással, együttműködéssel. Erre is van példa a világban.

Az ügy viszont nem csak az Uberről szól. Hanem a világról, amiben most élünk és amivé válik a közeljövőben. Zajlik a technológiai forradalom, és azt senki nem fogja tudni megállítani. A változások társadalmi hatásai (csakúgy mint az eddigi technológiai váltásoké) óriásiak és fájdalmasak lesznek. Erről fogunk is majd beszélni eleget a következő években.

De a változást nem lehet megállítani. Sem tüntetésekkel, sem régebbi korszakokban született szabályozások toldozásával-foldozásával. Nem ugorhatunk ki egy száguldó autóból, nem tehetünk úgy, mintha a technológia nem formálná át napról napra a világunkat. Aki kimarad, lemarad. Hogyan tudnánk zárvány lenni ebben az új világban? Inkább működjünk együtt és találjunk közösen mindenki számára hasznos kompromisszumokat.

Ha az Uber most ki is sétál az ajtón, majd beugrik öt másik hasonló szolgáltató, köztük esetleg magyar start up is az ablakon. Kicsit máshogy, másképpen, új megoldásokkal új fehér, szabályozatlan területekre benyomulva.

A ludditák sem állították meg az idők kerekét. A hetvenes-nyolcvanas évek ipari munkásságának sztrájkjai sem tudták. A kiváltságaikhoz ragaszkodó, versenyt kiiktató taxisok és a döntéshozó szövetségeseik sem fogják.
Válaszok:
ThunderDan | 2016-07-13 12:31:19
Django | 2016-07-13 13:09:40
alkar70 | 2016-07-13 13:40:37
legyetek | 2016-07-13 14:27:33
Teknős | 2016-07-13 15:24:01
Sulammit | 2016-07-14 08:16:17

Összesen 305 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ezt a mélységet! Te egy fideszes troll vagy! :-)

Akkor még fizették a közterheket az emberek.

Ahogy az angol mondja: good riddance of bad rubbish.
Hívok nekik taxit.

Attól, hogy valami az interneten van, még nem lesz automatikusan jó dolog. A logikád alapján a gyerekpornó meg az állatszex is jó dolgok.

Mennyi globális tüntetésről voltak hírek az uber ellen.
Na tessék.. most meg a globálisan taxizással foglalkozók fognak minket irigyelni.

Aszongya kivonul....egyébként hívta valaki?

Nem értek egyet.

Csak ugyanazokat az adózási (!!!) és egyéb szabályokat tartatná be az állam az Uberrel, mint amelyek eddig is és egyébként is mindenkire vonatkoznak, aki ilyen jellegű gazdasági tevékenységet folytat.

Ez olyan, mintha az Uber indulna egy sakkversenyen, majd miután megtudná, hogy nem szabad lesöpörni a bábukat a tábláról, vagy felborogatni a táblát - durcásan kivonulna.

http://money.cnn.com/2015/09/3..

Akkor ide is berakom.
Mert hogy egyáltalán nem valamiféle magyar sajátosságról, hungarikumról van szó, mint amilyen látszatot Rajcsányi G. vezérkommentje is kelteni kíván.

Egész Európában probléma az Uber.

"köztük esetleg magyar start up is az ablakon"

Vajon ki lesz a tulajdonosa a startupnak? Melyik stroman? Vajna? Meszaros? Habony?



Vagy Te?

"Ki mondta, hogy az Über azért jó?" Arlet. Mondandója lényege, hogy az überellenesség = észak koreai netkorlátozás.

A "komcsi" adósarcok és szabályozás New Yorkban vagy Londonban is léteznek.

https://en.wikipedia.org/wiki/..

egy alkalmazás nem technológiai forradalom. összes magyar munkavállaló örülhet, hogy ezek eltakarodtak.

A felcsúti teknővájó-vályogvető dakota kultúra megint lekevert egyet a huszonegyedik századnak.

Éljen Farkas Flórián és Orbán Viktor országa!

Szekér kell ezeknek, nem Uber.

A hülye fideszes meg örüljön, hogy a Lány beköltözhet a turai kastélyba.

Jó példa erre Nyíregyháza és Nagykálló.

Korábban Nagykálló volt a megyeszékhely. Érdemes ma összehasonlítani...

De a Fidesz a minél rosszabb, annál jobb elvet követi.

Elöljáróban leszögezném, hogy kevés olyan banda
van, akit jobban utálok, mint a taxisokat.

Ugyanakkor látni kell, hogy a személyszállításnak
vannak feltételei. Aki itt nem akar versenyezni, az
most jelen esetben az Uber. Az a profit, amit egy
szabályozott piacon megkereshet, az neki smafu,
tehát oda megy, ahol lehet a zavarosban halászni.

De lássunk túl a Uberen! Amit itt ergé a
fejlődésnek nevez, az nem más mint egy, a
panamairatok által leleplezett árnyékgazdasághoz
hasonló intézményrendszer. Arról van szó
tudniillik, hogy a nemzeti adóhatóságok elöl
kreatív módon rejtsük el a bevételt, és osszuk
el, úgy, hogy lehetőleg az újraelosztás módja
se legyen követhető.

Amerikában. Európában szoftvert
szabadalmaztatni nem lehet, csak a szerzői jog
védi. Ugyanígy nem szabadalmaztatható játékelv,
kereskedési módszer, matematikai képlet sem.

Jöhet az airbnb korlátozása is. Így is késő lesz már.

A pofám leszakad! Ti nevezitek magatokat konzervatívnak és nemzetinek?

Ebben semmi innováció, semmi fejlődés és semmi újdonság nincs. Idejön egy szemét pénzes társaság, aki a hülyék kifosztásával és a maygar vállalkozásoknál sokkal jobb feltételekkel kivánja lerabolni a piacot, ti meg tapsoltok neki.

Ebben semmi újdonság nincs. 1988-tól ezt csinálja velünk a nyugat. haladásról és innovációról, szababadságról, modernségről papolnak. Közben pedig kifosztják az országot.

Egy tipikus nyugati fosztogatás, ti pedig vakok vagytok és ostobák, Gellért! Vagy ami még rosszabb, megvásároltak.

Ez egy igen gyerekes érv az Uber mellett.

Szerencsétlen ostoba ubersofőrök nem fogják fel, a saját befektetéseiket (autó) áldozzák be a az Uber nyereségéért.

25 évvel a rendszerváltás után illene a saját érdekeidet felismerni.

Erőszakos usa tér-és területfoglalás az uber-hálózat.
Egyébként ügyes adatszerzés.

A "mi kutyán kölyke" mindig kivétel...

Hajtogatod az Uber hülyeségeit! Közben pedig elfelejtkezel arról a tényről, hogy az Uber pofátlan módon diktálni akart a magyar államnak. Pofátlanmódon megvásárol sajtómunkásokat és az olyan idióták, mint te vagy harsogják a nyilvánvalót, hogy a multicégek diktálni akarnak a nemzetállamoknak. Vagy ostoba vagy, vagy nem vagy magyar, hülye idióta!

Te főhülye! Az Uber nem ad betekintést az elszámolásaiba! halvány fogalmunk sincs róla, hogy mennyi pénzt visz ki az országból, és arról sem, hogy hány sofőrje van. Az hogy arányosan mennyit fizet, arról semmilyen fogalmunk sincs.

sok hülye idióta!

Amit emlegetsz, az igaz lehet, csakhogy semmi köze sincs az UBER adócsalásához.

Mint a kedvenc érve az UBER fanoknak. A taxisok is adót csalnak. csakhogy a taxis adócsalása egyáltalán nem menti fel az UBERT a törvénytelenségtől és az állami szabályok kikerülésétől. Ajánlom Az idióta Rajcsányinak is. próbálja meg: nem fizet adót és tárgyalni akar a kormánnyal, hogy úgy szabályozzon, hogy ő jól járjon!Közben meg mondogassa, hogy mennyire innovatív és fejlődő , meg modern, amit csinál.

természetesen így könnyű olcsónak lenni egy piacon.


Ébredjetek már fel, a világon senki sem teheti meg, amit az UBER csinált!

Nekem nagyon bejött az Uber. Legalább egy ezressel fizettem kevesebbet. Ráadásul 2 percnél többet sosem kellett várni rá.

Az Uber nem dolgozott illegálisan. Beszélgettem a sofőrökkel természetesen.
Egy alkalommal egy rendőr igazoltatta a reptéren, levetette a rendszámát stb. mire bemutatott minden papírt amit kellett. Nézett egyet a rend őre visszatetette a rendszámtáblát, de addigra ugrott a külföldi kuncsaft, mert kirakatta a rendőr a kocsiból.
Ráadásul, csak bizonyos ideig állhat benn.
Szóval azt mondod, hogy éljenek az egy millát havonta megkereső taxis hiénák? A reptériek is?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában