Állami támogatással repülhet a Balkánra a Wizz Air

2016. március 7. 14:45
A kormány megtámogatna pár balkáni útvonalat, ha akad légitársaság, aki repülné őket. A Világgazdaság értesülései szerint a Wizz Airt érdekli a lehetőség, ahogyan a szlovén Adria Airways is magyarországi piacra lépésen gondolkozik.

A Világgazdaság értesülései szerint a Wizz Airt is érdekli a lehetőség, hogy belépjen a Budapestet a balkáni nagyvárosokkal összekötő repülőjáratok piacára. 

Az üzleti napilap megemlíti, a Malév megszűnését követően a mai napig nincs közvetlen légi kapcsolat Albániával, Koszovóval, Macedóniával és Montenegróval, holott az OTP és a MOL révén fontos üzletiutas-forgalma lehetne ezeknek a járatoknak. Az, hogy a mai napig nincs közvetlen járat Budapest és ezen országok között, azt jelzi, hogy piaci alapon nem lennének nyereségesek – a kormány azonban úgy döntött, támogatja a közvetlen légi kapcsolatok kialakítását: bizonyos nyugat-balkáni útvonalakon nyilvános pályázaton nyertes légitársaságok monopolhelyzetben szolgálhatják ki az érintett útvonalakat.

A kormány szándékai szerint a cégek igényt tarthatnak egyfajta kompenzációra is, amely azonban kizárólag az érintett útvonalakon elszenvedett üzemeltetési veszteségek ellentételezésére és ésszerű profit biztosítására szolgálhat, írja a lap. A Világgazdaság megemlíti azt is, hogy a Wizz Air flottájában jelenleg nincsen kisebb, 100 fős repülő, flottája Airbus–320-as és 230 személyes Airbus–A321-es gépekből áll.

Nem csak a Wizz Air érdeklődik a balkáni lehetőség iránt, hanem a szlovén Adria Airways is: egy decemberi cikk szerint a repülőtársaság be akar lépni a magyar piacra, méghozzá pont a magyar kormány által meghirdetett balkáni útvonalakon keresztül. A szlovének ráadásul rendelkeznek a ráhordásra alkalmas kisebb repülőgépekkel, ahogyan az sem hátrány az üzleti utasok számára, hogy a Star Alliance-szövetségnek is tagjai.

Összesen 7 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Hát én úgy emlékszem, hogy a Wizzair "nyomta fel" a MALÉV-ot az EU-nál, hogy állami támogatást kap.
Most meg a Wizzair állami támogatásra számít??
Hát akkor ezt most hogyan is van??

Az ilyen célzott támogatás teljesen rendben van, sok országban vannak ilyen légiutak. Ez legális is, tehát nem hasonlítható össze a Malévvel, munkahelyeket teremt és vissza is hozza az árát. Teljes mértékben támogatható.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés