Eldőlt: Magyarország megerősíti a keleti határ légvédelmét
A háborús veszély nagyobb, mint valaha.
A helyközi – így az agglomerációs – közlekedés fenntartása pedig állami feladat.
„A december 30-án megjelent kormányhatározat szerint a Kormány továbbra is állja – a 2016-ban Tarlós Istvánnal kötött megállapodásnak megfelelően – a »kék« elővárosi autóbuszok és vasúti (HÉV) személyszállítás Budapest közigazgatási területén belüli szolgáltatására a bevételekkel nem fedezett költségek 50%-át.
A megállapodás feltételei semmit sem változtak, a kormányhatározatban rögzített értékek pontosan megegyeznek a 2016 óta fennálló megállapodás költségmegosztási elveivel. Ezen túlmenően a Kormány az érintett autóbuszvonalak és hév közlekedés járműparkjának és infrastruktúrájának megújítására is jelentős lépéseket tesz – melyeket nem 50-50%-ban finanszíroz a Fővárossal közösen, hanem 100%-ban magára vállalt. Így a Kormány teljes mértékben állja a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉV-vonalak felújítását és a járműveinek cseréjét, ezen kívül idén forgalomba állított 30 darab vadonatúj kék autóbuszt is az agglomerációs közlekedésben – mindezen fejlesztésekhez a Fővárosi Önkormányzatnak egyetlen forinttal sem kell és kellett hozzájárulnia. Magyarországon a helyi közlekedés fenntartása önkormányzati feladat, így Budapesten is. A helyközi – így az agglomerációs –közlekedés fenntartása pedig állami feladat. Budapest és az agglomeráció közlekedésében egyaránt jelentős szerepet játszanak az állam által fenntartott hévek és Volánbusz-járatok, amelyek egyszerre szolgálják az agglomerációban élőket és a budapestieket.”