A szakszervezetek még kételkednek, de már elismerik: a vártnál nagyobb lesz a pedagógusbér-emelés
Átlagosan 21,2 százalékkal tervez a kormány.
Az intézmény együttműködési igény esetén megszervezi a bevezetés tapasztalataival kapcsolatos szakmai eszmecserét, amelynek során segítheti a tanulási területek közötti kapcsolatok erősödését is.
A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) tudós testülete továbbra is kész segítséget nyújtani egy az érintettek szakmai konszenzusán alapuló Nemzeti alaptanterv (Nat) létrehozásához – közölte az intézmény kedden az MTI-vel.
Az MTA közleménye szerint a Közoktatási Elnöki Bizottság a teljes tudós testület véleményére, száznál több szakember munkájára támaszkodva értékelte a Nemzeti alaptanterv 2018. augusztus 31-én vitára bocsátott tervezetét, rámutatva annak kérdéses mozzanataira, és felajánlotta segítségét a további munkálatokhoz.
„A tudományos közösség azt tapasztalja, hogy a nyilvánosság kizárásával elvégzett átdolgozás eredményeként 2020. január 31-én egy kormányrendelet olyan Nemzeti alaptantervet léptetett hatályba, amelyet több pedagógusszervezet pedagógiai, tananyag-szervezési és tartalmi szempontból aggodalommal fogadott” – írták.
Hozzátették, hogy továbbra is készek szakmai segítséget nyújtani a Nat, illetve a kerettantervek kialakításához és a megszülető tankönyvek lektorálásához.
Együttműködési igény esetén az MTA megszervezi a bevezetés tapasztalataival kapcsolatos szakmai eszmecserét, amelynek során – komplex hátterével – segítheti a tanulási területek közötti kapcsolatok erősödését is – írták.
(MTI)