Megindult a közvetlen vasúti teherszállítás Kína és Szerbia között

2019. október 24. 17:47

A Belgrád-Budapest vasútvonal az első határon átnyúló projekt, amely Kína, valamint 16 kelet-közép-európai ország együttműködésének keretében jön létre.

2019. október 24. 17:47

Egy hónapos út után, csütörtökön begördült Belgrád új vasúti pályaudvarára a China Railway Express tehervonata, a sínek felett kifeszített szalag átszakításával hivatalosan is megindult a közvetlen vasúti teherszállítás Szerbia és Kína között.

A tehervonat több mint 500 tonna építőanyagot szállított, amelyet a Budapest-Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszának felújításánál használnak majd.

A vonat szeptember 24-én indult el Csinanból, a Kínai Népköztársaság Santung tartományának fővárosából, és egy hónap alatt, Mongólián, Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon, Szlovákián és Magyarországon keresztül, mintegy 10 500 kilométer megtétele után érkezett a szerb fővárosba, ahol beérkezését Csien Ko-ming kínai kereskedelmi miniszterhelyettes, valamint Aleksandar Vucic szerb elnök várta.

A Belgrád-Budapest vasútvonal az első határon átnyúló projekt, amely Kína, valamint 16 kelet-közép-európai ország együttműködésének keretében jön létre, és azért is egyedülálló, mert Kína, egy EU-tagország és egy nem EU-tag együttesen vesz részt benne. A Budapest és Belgrád közötti, kétvágányú, villamosított vasútvonal kiépítéséhez 350 kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani, ebből 166 kilométer Magyarországon, 184 pedig Szerbián halad át. A személyforgalom mellett ezen az útvonalon jelentős teherforgalmat lehet majd lebonyolítani. A tervek szerint így a Kína által a pireuszi kikötőbe behajózott, Nyugat-Európába szánt árut Szerbián és Magyarországon keresztül tudják majd a leggyorsabban szállítani.

A vasútvonalon óránként 120-180 kilométer közötti sebességgel haladhatnak a vonatok. A szerbiai szakasz a várakozások szerint 2022 végére elkészül, ezt követően a szerb és a magyar főváros között eddigi 7-8 órás út körülbelül 2,5 órára rövidül.

(MTI)

(A kép forrása: politika.rs)

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Paskai
2019. október 28. 10:16
Vivát! A kínai kommunista ipari hulladék már vonaton is érkezik. Mekkora lehetőség a komcsiknak, mekkora szivattyú Európának.
u.cserkész
2019. október 25. 11:13
Karácson Gergő le fogja állítani a Budapest-Belgrád vasútvonal építését is. Minek az nekünk. Helyette telepítsünk fákat minden beton-járda közepére. És zuhanyozókat, ahol lehet brunyálni.:-)
IV. Fawkes
2019. október 25. 06:05
Érdekes, hogy a szerbek mennyivel hamarabb rájöttek, hogy az nekik is csak jó, ha Belgrád és Szabadka között egy felújított vasúton utazhatnak..
gin74tonic
2019. október 25. 04:22
azt nem teljessen ertem hogy miert CSAK mi fizetjuk es a kinaiak nem de bizonyara adnak mast is "cserebe" ami nem publikus. ( ha nem akkor jol megszivtuk ) mindenesetre epitoanyagon kivul masra nem nagyon jo ez a vonal, az alibabas szarokra egy impulzus vasarlas utan tuti nem varnak egy honapot a turelmetlen vevok.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!