Elképesztő: Sárkány Zalán világbajnok! (VIDEÓ)
A 21 éves úszó aranyérmet nyert 800 méter gyorson szombaton a Duna Arénában zajló rövidpályás úszó-világbajnokságon.
Az 5-ös metró, a HÉV-vonal felújítása és egy új vasúti alagút terve is elnyerte a kormány tetszését a HVG szerint.
Számos fejlesztés megvalósításáról döntött a kormány a budapesti közlekedéssel kapcsolatban – adta hírül a HVG. Többek között a Déli-és Nyugati pályaudvar közötti alagútról, az 5-ös metróról és a HÉV-járműpark teljes cseréjéről hozott döntést a kormány egy szombaton megjelent határozat alapján.
HÉV, metró
Gyorsvasúttá fejlesztenék a csepeli és a ráckevei HÉV-et, valamint föld alatt vezetnék be a belvárosi Kálvin térig a projekt szerint. A fejlesztés második ütemében ezután a két HÉV-vonal és a szentendrei HÉV távlati összekapcsolását végeznék, mostanra az erről szóló tanulmány is elkészült a cikk szerint.
Ezen felül átfogó felújítás vár a Békásmegyer és Szentendre közti HÉV-szakaszra, valamint a Kunszentmiklós-Tass-Kőbánya-Kispest között közlekedő személyvonatokat is áthelyeznék a föld alá és az 5-ös metróval kötnék össze.
A csömöri és gödöllői HÉV-szakaszt a kettes metróval kapcsolnák össze az Örs vezér téren, valamint átszállópontokat alakítanának ki Törökőrnél a 100a vasútvonallal és Rákosfalvánál a körvasúttal. Ezen felül a Rákoskeresztúrra tartó metróvonal kialakítását is előkészítenék.
A HÉV-vonalak „teljes járműcseréjét” is kilátásba helyezték.
Alagutak
A vasúti pályaudvarok kapcsán kiderült: alagúttal kötnék össze a Déli és Nyugati pályaudvart, hogy a Nyugati pályaudvar központibb szerephez jusson. A Keleti pályaudvarra vonatkozó fejlesztési koncepciókról is javaslatot készítettek.
A Nyugati pályaudvar körüli vasúti terület is alakulni látszik: javaslatot kértek „a fejpályaudvarok és a bevezető vasúti vonalszakaszok mentén lévő vasúti rozsdaövezetek funkcióváltására, városfejlesztési célú hasznosítására, kiemelten a fejlesztési célok megvalósítása nyomán fokozatosan felszabaduló Déli pályaudvar teljes területére, a Nyugati pályaudvar és a Keleti pályaudvar menti, valamint az azokhoz vezető belterületi vasúti vonalszakaszok mentén felszabadítható területekre” – írja a cikk.
A programok első ütemét a mostani európai uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program pénzügyi keretének terhére valósítanák meg a HVG szerint. Emellett „kiemelt prioritásként szerepeltetni kívánják a programot a 2021–2027 közötti európai uniós programozási időszakban megvalósítani tervezett közlekedési beruházások között is”.
A hírekre Vitézy Dávid így reagált.