Hatalmas fővárosi fejlesztések tervét fogadta el a kormány

2018. november 11. 11:30

Az 5-ös metró, a HÉV-vonal felújítása és egy új vasúti alagút terve is elnyerte a kormány tetszését a HVG szerint.

2018. november 11. 11:30

Számos fejlesztés megvalósításáról döntött a kormány a budapesti közlekedéssel kapcsolatban – adta hírül a HVG. Többek között a Déli-és Nyugati pályaudvar közötti alagútról, az 5-ös metróról és a HÉV-járműpark teljes cseréjéről hozott döntést a kormány egy szombaton megjelent határozat alapján.

HÉV, metró

Gyorsvasúttá fejlesztenék a csepeli és a ráckevei HÉV-et, valamint föld alatt vezetnék be a belvárosi Kálvin térig a projekt szerint. A fejlesztés második ütemében ezután a két HÉV-vonal és a szentendrei HÉV távlati összekapcsolását végeznék, mostanra az erről szóló tanulmány is elkészült a cikk szerint.

Ezen felül átfogó felújítás vár a Békásmegyer és Szentendre közti HÉV-szakaszra, valamint a Kunszentmiklós-Tass-Kőbánya-Kispest között közlekedő személyvonatokat is áthelyeznék a föld alá és az 5-ös metróval kötnék össze.

A csömöri és gödöllői HÉV-szakaszt a kettes metróval kapcsolnák össze az Örs vezér téren, valamint átszállópontokat alakítanának ki Törökőrnél a 100a vasútvonallal és Rákosfalvánál a körvasúttal. Ezen felül a Rákoskeresztúrra tartó metróvonal kialakítását is előkészítenék.

A HÉV-vonalak „teljes járműcseréjét” is kilátásba helyezték.

Alagutak

A vasúti pályaudvarok kapcsán kiderült: alagúttal kötnék össze a Déli és Nyugati pályaudvart, hogy a Nyugati pályaudvar központibb szerephez jusson. A Keleti pályaudvarra vonatkozó fejlesztési koncepciókról is javaslatot készítettek.

A Nyugati pályaudvar körüli vasúti terület is alakulni látszik: javaslatot kértek „a fejpályaudvarok és a bevezető vasúti vonalszakaszok mentén lévő vasúti rozsdaövezetek funkcióváltására, városfejlesztési célú hasznosítására, kiemelten a fejlesztési célok megvalósítása nyomán fokozatosan felszabaduló Déli pályaudvar teljes területére, a Nyugati pályaudvar és a Keleti pályaudvar menti, valamint az azokhoz vezető belterületi vasúti vonalszakaszok mentén felszabadítható területekre” – írja a cikk.

A programok első ütemét a mostani európai uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program pénzügyi keretének terhére valósítanák meg a HVG szerint. Emellett „kiemelt prioritásként szerepeltetni kívánják a programot a 2021–2027 közötti európai uniós programozási időszakban megvalósítani tervezett közlekedési beruházások között is”.

A hírekre Vitézy Dávid így reagált.

Összesen 44 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Biedermann
2018. november 11. 20:40
Kérem az ezen a príma oldalon jelenlévő aktivákat,gondolkodjanak el a Kossuth Lajos utca sorsán. Ez a régi sétálóutca (Hatvani utca) a városi autópálya.Rettenetes,büdös,használhatatlan,ronda) Kérjük a bennfentes városi és közlekedési szakértőket foglaljanak végre igazi poziciókat egy leendő,a Duna alatt átvezetett alagút érdekében.Máshogy ugyanis nem megy.Előre is köszönjük hozzászólásaikat,terveiket.
Akitlosz
2018. november 11. 18:12
Az nem közlekedésfejlesztés, hogy felszámolnak egy pályaudvart. Hanem telekspekuláció. A Déli pályaudvarnak azért kell eltűnnie, mert értékes a telek. Ezért tüntették el a parkolókat is a belvárosokból, ezért akadályozzák meg a városközpontok gyors elérését autókkal, (távolsági) buszokkal, vonatokkal.
Akitlosz
2018. november 11. 18:05
Az azért nem kicsit gyanús, ha a hvg mondja meg, hogy mi tetszik a kormánynak. Van a kormánynak saját szóvivője.
luisbathhelena
2018. november 11. 17:07
Na, ma is kivéreztették Budapestet... Őszintén szólva kezd a hócipőm tele lenni, hogy a túlkompenzálás(?) miatt a libsik kottájából játszanak. Vidéken is elkelne pénz bőséggel.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!