Bogárdi Szabó István: Isten konklúziója a feltámadás

2018. április 01. 14:11

A mai ember miért önmagát gyűlölve imádja egyre csak azt, aki nem ő maga, hanem idegen? Mitől szaporodtak meg a hamis tudományok? Miért a „hazudozás a sikerágazat”? – tette fel a kérdéseket Bogárdi Szabó István, a Magyarországi Református Egyház zsinatának lelkészi elnöke.

2018. április 01. 14:11

Isten Jézus Krisztus kereszthalála, engedelmessége, nagy áldozati műve kapcsán arra a végkövetkeztetésre jutott, hogy föltámasztja őt a halálból – mondta Bogárdi Szabó István, a Magyarországi Református Egyház zsinatának lelkészi elnöke húsvétvasárnapi igehirdetésében Budapesten. 

A püspök úgy fogalmazott: „a velünk öröktől megbékélt Isten hozta ki a juhok nagy pásztorát a halálból. Ez az Isten konklúziója, a feltámadás”. Isten megteremti a belső feltételeket – ez a feltámadásért való hálaadásunk, az új élet reménységéért való örömünk –, és megadja az erőt, a készséget, az elgondolást, valamint teret készít számunkra arra, hogy azt tegyünk, ami kedves, azt cselekedjük, ami jó, betöltsük az Isten szeretetparancsolatát – mondta.

Bogárdi Szabó István hangsúlyozta, a feltámadással Isten egy új ígéretet adott mindannyiunkra vonatkozóan: Jézus él, mi is élni fogunk. Ha őbenne vagyunk, mi is föltámadunk. Hozzátette, számunkra a feltámadás nyitja meg az örök lét világát. Ez hozza az igazi reményt, túlmutat az egész életünkön.

Szólt arról is, hogy ma szorongva kérdezzük: Hol a családi élet tisztessége? Miért az irigykedés, a nyerő erő? Miért divat gyalázni elöljáróinkat, ahelyett, hogy imádkoznánk érettük? Hol a testvérszeretet? A mai ember miért önmagát gyűlölve imádja egyre csak azt, aki nem ő maga, hanem idegen? Mitől szaporodtak meg a hamis tudományok? Miért a „hazudozás a sikerágazat”?

Azt is kérdezzük magunktól: „Hitted volna, hogy minden piaci termék lesz, te magad is, hogy még a közösségi média is csak azért működik olyan pompásan, hogy eladják az adataidat, az érdeklődéseidet, a vágyaidat?” – fogalmazott. Bogárdi Szabó István azt mondta, hogy az ember rendre  elfordul Istentől, aztán számon kéri tőle a valóságát. Fellázad az igazság ellen, aztán fel van háborodva, hogy a hazugság uralkodik. Megszegi a szeretet parancsát, aztán méltatlankodik, hogy átcsap a fejünk fölött a gyűlölködés.

Isten így válaszol a panaszkodásunkra, a riadalmunkra: tanulj meg áldozatot hozni, légy teljessé a szeretetben, imádkozz elöljáróidért, könyörögj a békességért, legyél hűséges azokhoz, akik az igazságra tanítanak, és törekedj jó lelkiismeretre. Azaz erkölcsi, szellemi tisztaságban, világos gondolkodásban, jóindulattal, és jó akarattal minden erődből végezd a szeretet munkáit – tette hozzá.

Arra a kérdésre, hogy ezt miként tegyük, amikor a gyűlölet a "nyerő" és a hazugság van az első helyen, a válasz az: a feltámadás erőivel – mondta. Bogárdi Szabó István kiemelte: a feltámadás a bizonyíték arra, hogy össze lehet rakni úgy az életünket, a dolgainkat, az akaratunkat, az erőnket, hogy ne a gyűlöleté legyen az első hely, ne a hazugság viruljon és annak tapsoljunk, hogy keressük a békességet. A húsvétvasárnapi istentisztelet úrvacsoraosztással fejeződött be.

(MTI)

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
brabant89
2018. április 01. 19:59
"Isten Jézus Krisztus kereszthalála, engedelmessége, nagy áldozati műve kapcsán arra a végkövetkeztetésre jutott, hogy föltámasztja őt a halálból" Azaz Isten nagypénteken, vagy nagyszombaton döntötte el, hogy feltámasztja Jézust?
Akitlosz
2018. április 01. 19:18
Hamis tudományok? A vallás még csak nem is tudomány.
annamanna
2018. április 01. 18:20
"Isten így válaszol a panaszkodásunkra, a riadalmunkra: tanulj meg áldozatot hozni, légy teljessé a szeretetben, imádkozz elöljáróidért, könyörögj a békességért, legyél hűséges azokhoz, akik az igazságra tanítanak, és törekedj jó lelkiismeretre. Azaz erkölcsi, szellemi tisztaságban, világos gondolkodásban, jóindulattal, és jó akarattal minden erődből végezd a szeretet munkáit – tette hozzá." A saját életéből milyen példát tud mutatni arra, amiről beszél? Miért volna az a megoldás a problémákra, hogy a lelkileg lenyomorodott emberek további áldozatokat hozzanak másokért? Miért az a megoldás, hogy az alul levő támogassa azt, aki fölötte van? Miért nem fordítva? Ez ugyanaz a logika, mint hogy az európai embereknek csak kötelességeik vannak, a migránsoknak meg csak jogaik. Milyen alapon? Miért kell mindig csak az európaiaknak tűrni? Miért kellene nekem az elöljárókért imádkozni, miért nem azok imádkoznak értem, meg másokért, akik alattuk vannak? Nekem miért csak kötelességeim vannak? Miért az az evangélium, hogy adjak-adjak-adjak, szolgáljak-szolgáljak-szolgáljak? Ettől hogy válik jobbá a helyzet? Miért nem hozott saját példát a prédikátor, a saját életéből? Neve: szolgálj és ne láss bért. Neve: adj pénzt és ne tudd mért. Neve: halj meg más javáért. Neve szégyen, neve átok: Ezzé lett magyar hazátok. http://www.magyarvagyok.hu/kultura/irodalom/a-hazaszeretet-versei/reformkor/1737-Vorosmarthy-Mihaly-Orszaghaza.html
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!